Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
08. april 2012 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ruby on Rails testing spørgsmål

Hej jeg er lidt i tvivl hvad er forskellen på Integration testing og Functional testing i ruby on rails?
Kan jeg nøjes med kun at lave integration testing og bare droppe functional testing?

Mange tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2012 - 00:12 #1
Nej.

RoR har en lidt speciel definition:

unit test = test af model

functional test = test af single action i controller

integration test = test af multiple actions i en eller flere controllere

Du boer lave tests og koere i raekkefoelgen:
1) unit
2) functional
3) integration

Hvis du dropper functional bliver det svaert at gennemskue om en fejlet integrations test skyldes en fejl i en kelt action eller en fejl i flowet mellem forskellige actions.
Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
09. april 2012 - 00:22 #2
Så først skriver jeg unit tests for at teste mine models.
Så skriver jeg en functional test til de forskellige actions i min/mine controllers.
Og så skriver jeg en integration test for at teste flere actions i en eller flere controllers, og for at teste det hele i en enhed?

Er det korrekt? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2012 - 00:27 #3
ja - det er den aegte RoR maade
Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
09. april 2012 - 00:37 #4
Mange tak, smid et svar så får du dine points:)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2012 - 00:48 #5
svar