Avatar billede lasserasch Juniormester
07. april 2012 - 11:36 Der er 1 løsning

Iphone Objective C - Sætte image på et imageview.

Hejsa.

Først et spørgsmål omkring kategori. Findes der ikke en kategori for Objective C ifm. XCode. Eller hvor opretter man korrekt sine spørgsmål omkring iphone udvikling?

Så beklager hvis det er den forkerte kategori jeg har valgt.

Jeg er total ny til iphone udvikling og det er sikkert en pære simpelt spørgsmål jeg kommer med her.

Jeg er ved at øve mig i iphone udvikling.
I den forbindelse har jeg lavet en simple view application med et imageview og et par knapper på.

Når jeg trykker på den ene knap vil jeg gerne have mit imageview til at loade et billede. Billedet hedder "far.jpg" og ligger i en mappe jeg har kaldt "ressources" i mit XCode 4.3 projekt.

Jeg forsøger mig med noget ala det her :

[MyImageView setImage:[UIImage imageWithContentsOfFile:@"far.jpg"]];

Men intet bliver loadet.
Jeg kan godt få det til at virke hvis jeg sætter baggrunden med et billedet i stedet for. Men så skaleres billedet ikke, og det skulle det gerne :-)

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Pft.

Mvh.
Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
07. april 2012 - 11:51 #1
Jeg fandt ud af det...

Løsningen var : [MyImageView setImage:[UIImage imageNamed:@"far.jpg"]];

Men jeg ville stadig gerne høre om jeg poster mine spørgsmål i den rigtige kategori eller hvordan?

Mvh.
Lasse