Avatar billede MathLund Nybegynder
06. april 2012 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

html tabel virker ikke

hej eksperter :)

Har et problem med, at jeg ikke kan lave tabellen så <tr> laver den perfekte lodrette linje ned.
Lidt svært at forklare, så se her:

Sådan her ville jeg gerne have det:

Erik Hansen, 8a                5 stemmer
Daniel Frederiksen, 7b    4 stemmer
Mathias Lund, 3c              1 stemme

Lige nu er det sådan her:

Erik Hansen, 8a 5 stemmer
Daniel Frederiksen, 7b 4 stemmer
Mathias Lund, 3c 1 stemme

Hvordan gør man det?
Har prøvet med:

$res_user = mysql_query("SELECT he.*, COUNT(*) votes FROM hon_elever he, hon_vurdering hv WHERE hv.person = he.id AND hv.quest_id = 4 GROUP BY he.id ORDER BY votes DESC LIMIT 10");
                while($row_user = mysql_fetch_array($res_user))
                {
                    $navn = $row_user['navn'];
                    $person_id = $row_user['id'];
                    $klasse = $row_user['klasse'];

                echo'<br /><table>
                <tr><td><span>'.$navn, ',&nbsp;' ,$klasse.'</span>
                '.$row_user['votes'].' Stemme(r)!</td></tr></table>
                <br />';

Please hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 20:11 #1
Du laver en ny tabel for hver række fra din database. Så du skal flytte start og end tag for table uden for din while-løkke, så vil dine kolonner se rigtige ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2012 - 20:13 #2
du har kun én <td . så der er kun et felt pr linje, og så sker det.
skift fra
                echo'<br /><table>
                <tr><td><span>'.$navn, ',&nbsp;' ,$klasse.'</span>
                '.$row_user['votes'].' Stemme(r)!</td></tr></table>
                <br />';
til (utestet)
                echo'<br /><table>
                <tr><td><span>'.$navn, ',&nbsp;' ,$klasse.'</span></td><td>
                '.$row_user['votes'].' Stemme(r)!</td></tr></table>
                <br />';
Avatar billede MathLund Nybegynder
06. april 2012 - 22:21 #3
giv et svar tolamaps ;) det var perfekt!
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 11:59 #4
Pointene må du godt beholde. :)
Avatar billede MathLund Nybegynder
08. april 2012 - 18:13 #5
tusinde tak for hjælpen tolamaps :)