Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 14:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"....Er holdt op med at fungere." Sfc scanningen fandt problemer, hvad nu?

Jeg har haft et irriterende problem med et spil, som jeg købte over Steam for nogle måneder siden. Jeg får en fejl som siger "Mount & Blade: With Fire and Sword er holdt op med at fungere. Et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt."

Jeg har læst mig frem til, at jeg skal køre "cmd" som administrator, og derefer skrive "sfc /scannow".
Den scannede hele molevitten igennem, og kom så frem til det her:

"Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadige filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres.
Du finder flere oplysninger i CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log, f.eks. C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log".

Jeg har været inde i tekstdokumentet CBS, men forstod ikke en dyt af det, og jeg er 100% sikker på, at der ikke er virus indblandet i det her.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får den fejlmeddelse væk (Mount & Blade: With Fire and Sword er holdt op med at fungere.)?
Håber at i har nogle gode forslag.
- Dr_Zacho.
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 14:38 #1
Glemte at sige, at jeg har en Acer Aspire 5920G,Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU. Windows Vista 32-bit.
Skal også lige siges, at jeg har ledt - og leder stadig - over alt på internettet.
Jeg har også været inde på "Taleworlds Forum" (Dem som har lavet spillet). De havde ikke nogle løsninger. De var kun sikre på at det IKKE var en fejl i spillet, eller i mine dokumenter der hørte med til spillet. Det er selve min computer som kommer med den fejlmeddelelse efter jeg har spillet i godt og vel 20 minutter. så nu spørger jeg jer eksperter.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 16:16 #2
Ok du har kørt sfc /scannow, men har du ikke - lige som til win7 - en reperations disk du kan prøve at reparere med? Ellers prøv I kommandopromten: chkdsk /r /f
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data.

Læg mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 16:45 #3
Hej valbycom.
Glad for at få et svar, var lige ved at tro at ingen vidste hvad der skulle gøres. :P
Jeg har ledt hist og her efter en reperations disk, men uden held. Jeg har prøvet mig langsomt frem ved det andet forslag, og får det her tilbage:
"Filsystemtypen er NTFS.
Det aktuelle drev kan ikke låses.
chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang, systemet genstartes? <J/N>"

Siden jeg ikke forstår præcist hvad den mener, spørger jeg så nu, skal jeg skrive J eller N efter det? Er lidt forsigtig fordi mine forældre skal købe computeren om godt og vel et halvt år.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 18:18 #4
Du skal skrive "J" og genstarte, så skulle der automatisk ske en skanning.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 18:21 #5
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 21:22 #6
WOW, det tog lang tid! Skanningen er heldigvis færdig nu. Jeg venter med at hente det neosmart til senere.
Indtil da vil jeg lige høre, er der andet der skal gøres? :)
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 22:27 #7
Lige meget, testede det lige, og så ud til at det ikke havde gjort nogen forskel, på spillet.
Jeg kan godt se at det er lidt af en umulig udfordring at klare, nu når man ikke får andet at vide end at det er holdt op med at fungere, og at der var et problem som fik det til at opstå.
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
06. april 2012 - 22:30 #8
Men well, har jo ikke hentet det der fra neosmart endnu, så der er måske stadig håb.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 23:26 #9
Du skrev:" Det er selve min computer som kommer med den fejlmeddelelse efter jeg har spillet i godt og vel 20 minutter."
Det lyder temmelig mystisk, og jeg tvivler på at fejlen ligger i Vista. Måske er alligevel fejl i spillet? eller måske er det virus?
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
07. april 2012 - 21:37 #10
Det er bare det der gør mig helt blank. Det er ALTID efter 20 - 30 min. Og jeg er stadig 100% sikker på at det ikke er virus.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 02:47 #11
Er det en bærbar? Hvis så, er du sikker på, at computeren ikke bare bliver overhedet. Støv og nullermænd??? Eller fatter jeg desværre ikke problemet. Jeg mener enten kører spillet eller det gør ikke, men at det går ned efter 20 min???
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 18:04 #12
Der er selvfølgelig den mulighed, at der er dårlige kloster lige der hvor spillet ligger på harddisken. Det kan efterprøves ved at installere spillet, så det ligger et andet sted. Eller teste hele HDD med f.eks http://www.hdsentinel.com/ Programmet kan godt prøves, uden man køber det.
Avatar billede Dr_Zacho Nybegynder
13. april 2012 - 14:36 #13
Undskyld jeg ikke har skrevet her på det sidste, har haft lidt travlt. :)
Det er godt nok meget lang tid siden min computer blev renset for støv osv.
Men det bliver først lige før eksamen, at den skal renses. (Ingen i min familie tør at røre min computer, så derfor får vi en af vennerne til at gøre det).

Alle de andre gode forslag prøver jeg også senere. Har tænkt over hvad problemet er helt vildt, men nu er det jo også en gammel computer jeg har, som har været til reparation ca. 5 gange inden for 3 år. Så det kan sagtens være at det bare er min computer der er lidt koks i. Og der er jo heldigvis ikke så lang tid til jeg får en ny computer, som er en stationære til 13.000 kr.  (http://www.sharkgaming.dk/msharkintel3930.html)

Derfor vil jeg bare afslutte den her "thread". Også håbe på at dine sidste svar hjælper, ellers er det bare min computer som der er noget galt med.

Så hvis du vil lægge/ligge (er Nordjyde) et svar, så skal jeg nok give dig pointene. :)
Mange tak for hjælpen og de gode svar.

Hilsen
Dr_Zacho
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2012 - 16:37 #14
Ok, ja med en stationær til 13.000 skulle der vel være hvad der er brug for - selv et lille spil må den kunne klare:)