Avatar billede delphiuser Mester
05. april 2012 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hent billed fra sti i db

Hej eksperter

Jeg er igang med at lave et lille program hvor jeg har et lille problem i mit login.

Når man bliver oprettet som bruger i systemet bliver der gemt en sti til et billed som er valgt. når så du logger ind skal den sammen med det informationer jeg vælger der skal vises og hentes et billed frem. men kan ikke få det til at virker. håber i kan hjælpe mig.

min kode ser sådan her ud.

procedure TForm2.Button1Click(Sender: TObject);
begin
if login.Locate('user',edit1.Text, [])=true then
  begin
    if login.Locate('pass',edit2.Text, [])=true then
      begin
        form1.label5.caption:=login.FieldByName('name').AsString;
        form1.Label6.Caption:=login.FieldByName('tlf').AsString;
        form1.Label8.Caption:=login.FieldByName('adgang').AsString;
        form1.Memo1.Text:=login.FieldByName('info').AsString;
        form1.StatusBar1.Panels[1].Text:=login.FieldByName('name').AsString;
        form1.StatusBar1.Panels[3].Text:='Online';
        form1.GroupBox1.Visible:=true;
        form1.Image2.Picture:=login.FieldByName('pic').AsString;
        close;
      end;

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert men håber i kan hjælpe mig.

på forhånd tak.

Delphiuser
Avatar billede delphiuser Mester
05. april 2012 - 21:15 #1
sådan her ser min kode ud når jeg opretter en person i systemet. tænkte det ville være rart at vide...

procedure TForm3.Button2Click(Sender: TObject);
begin
if edit2.Text = edit3.Text then
  begin
    user.Insert;
    user.FieldByName('user').AsString:=edit1.text;
    user.FieldByName('pass').AsString:=edit2.text;
    user.FieldByName('name').AsString:=edit4.text;
    user.FieldByName('mail').AsString:=edit5.text;
    user.FieldByName('tlf').AsString:=edit6.text;
    user.FieldByName('pic').AsString:=edit7.text;
    user.FieldByName('adgang').AsString:=combobox1.text;
    user.FieldByName('info').AsString:=memo1.text;
    user.Post;
    close;
  end
  else
  showmessage('Adgangskoden er ikke ens...');
end;

ville nok være rart at vide i tilfælde af at den skal rettes til...
Avatar billede kroning Nybegynder
05. april 2012 - 21:16 #2
form1.Image2.LoadFromFile(login.FieldByName('pic').AsString);
Avatar billede delphiuser Mester
05. april 2012 - 21:20 #3
kroning jeg får følgende fejl når jeg prøver den linie

[DCC Error] Unit2.pas(48): E2003 Undeclared identifier: 'loadfromfile'
[DCC Fatal Error] pro.dpr(7): F2063 Could not compile used unit 'Unit2.pas'
Avatar billede kroning Nybegynder
05. april 2012 - 21:24 #4
Så prøv:
form1.Image2.Picture.LoadFromFile(login.FieldByName('pic').AsString);
Avatar billede delphiuser Mester
05. april 2012 - 21:26 #5
det virker. kroning læg et svar og de 30 point er dine.
Avatar billede kroning Nybegynder
05. april 2012 - 21:33 #6
Fint