Avatar billede bellis12 Nybegynder
05. april 2012 - 00:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Se film på tablet

Min datter har fået en Samsung galaxy tablet.
Kan vi ligge dvd film over på den, således at man kan bruge den til at se filmen på.
Avatar billede pstidsen Novice
05. april 2012 - 00:19 #1
Den skal have et specielt format. Fandt dette program som (efter sigende) kan konvertere til noget tabletten kan "spise".
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 09:20 #2
#1
Du glemte vist linket ;)
Så vidt jeg kan forstå skulle den være i stand til fx. at læse H.264 (et efterhånden meget almindeligt codec). Så prøv med programmet Handbrake (http://handbrake.fr/downloads.php). Det benytter jeg i hvert fald for at smide ting på min iPad, hvilket også foregår med en H.264. Og så er programmet tilmed gratis. Du skal blot åbne DVDen i programmet og vælge hvilken sekvens fra DVDen der skal kopieres.
Eller skulle der også være et andet program, som jeg dog ikke selv kender til: http://download.pavtube.com/blu-ray-ripper/blu-rayripper_setup.exe
Avatar billede pstidsen Novice
05. april 2012 - 09:31 #3
Her kom linket: http://www.videora.com/en-us/Converter/samsung-galaxy/

(Out off topic: men hvorfor bruger du ikke iTunes til din iPad?)
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
05. april 2012 - 12:07 #4
Først skal du have rippet dvd'en, hvilket du kan bruge WinX DVD ripper til... Derefter skal du have konverteret filen til det rigtige format... Find ud af hvilket format der skal bruges, og find programmet...
Når du skal finde programmet, kan du søge på google efter et program der kan det...
f.eks.
"mp4 to avi converter"
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
05. april 2012 - 12:08 #5
Jeg kan lige sige at jeg har gjort det på den måde, når jeg skulle have mine film over på min ipod :)
Avatar billede pstidsen Novice
05. april 2012 - 12:29 #6
Hej mikkel...

1. Hvorfor bruge TO programmer når man kan nøjes med at bruge 1?
2. Der er allerede to der har svaret på spørgsmålet, så derfor skal du ikke lægge et Svar. Det er til løsninger og pointgivning som der står!
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 22:25 #7
#3 Til at rippe DVD'er?
Så skal det da være noget helt nyt de har tilføjet!
Avatar billede bellis12 Nybegynder
05. april 2012 - 22:51 #8
Hej alle, tak for svarene men jeg kan ikke rigtigt få dem til at fungere. Jeg bliver ved med, at få svar tilbage, at filen ikke kan kopieres til tableten, de gange det er lykkes, har lyden været helt galt.

Jeg har nu fundet en app, til tableten der kan afspille VOB filer, men jeg vil forsøge med de andre programmer lidt endnu, da det skal kunne lade sig gøre.

Jeg vil gerne hører om der er nogen der kan forklare hvorfor, jeg ikke altid for lov til at kopiere filmene over på tableten.
Avatar billede pstidsen Novice
05. april 2012 - 23:38 #9
#6: Beklager jeg fik lagt et Svar. Det ser meget dobbeltmoralsk ud. IPad'en ville ikke som jeg ville *G*.

#7: Har aldrig prøvet, men det troede jeg da man kunne som en selvfølge o-)

#8: Det ved jeg ikke.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. april 2012 - 23:47 #10
#9 Så vidt jeg ved kan iTunes ikke rippe DVD'er. Men når nu både Handbrake samt MPEG-Streamclip er gratis og helt fantastiske programmer kan man jo lideså godt bruge dem. Og der er jo ikke kvalitetstab ved at konvertere med ét program og overføre med et andre.
Avatar billede bellis12 Nybegynder
06. april 2012 - 17:22 #11
Kjelsted, jeg har fået Handbrake til at virke, og jeg har ny fået overført filmen til til Tableten.
Smider du et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede kjeldsted Novice
06. april 2012 - 22:29 #12
Godt du fik det til at virke :)