Avatar billede tobrukDk Novice
04. april 2012 - 22:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ikke så langt password

Jeg er i gang med at kigge på updater infomation :) og lige nu har jeg et problem med password da der kommet et meget langt langt password ud.. hmm og jeg har sæt det til sha1, det kommer til at stå her

    <input type="password" name="password" value="<?php echo $row["password"];?>"><br>

Jeg vil bare gerne have at der stå et lille skytte af password altså i stede for at der stå utrolig mange tegn eller hvad man skal kalde det :)

jeg har bygge min kode sådan her ;

    <?php
    include ("include/database/db.php");
    if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
    $password = mysql_real_escape_string($_POST["password"]);
    $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST['djnavn']);
    $facebook = mysql_real_escape_string($_POST['facebook']);
    $pris = mysql_real_escape_string($_POST['pris']);
    $booking = mysql_real_escape_string($_POST['booking']);
    $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST['hemmelig']);
    $club = mysql_real_escape_string($_POST['club']);
    $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST['profiltekst']);
    $password = sha1($password);
    $sql = "UPDATE brugere SET email='$email',password='$password',djnavn='$djnavn',facebook='$facebook',pris='$pris',booking='$booking',hemmelig='$hemmelig',club='$club',profiltekst='$profiltekst' WHERE id = '$id'";
    $tabledata = $sql;
    $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());
    if($sql) {
    echo "<p>" . "Godkendt. Den blive opdater" . "</p>";
    }
    else {
    echo "<p>" . "Der ske en fejl, Kontakt Support med det samme!" . "</p>";
    }
    else {
    echo "<p>" . "Du har ikke updater endnu.." . "</p>";
    }
    ?>
    <?php
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $sql_bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id'");
    if(mysql_num_rows($sql_bruger) > 0){
    $row=mysql_fetch_array($sql_bruger);
    ?>
    <h4>Du kan ret i dit Indhold nu</h4>
    <form method="post" action="#">
    <input type="email" name="email" value="<?php echo $row["email"];?>" placeholder="Email Adresse"><br>
    <input type="password" name="password" value="<?php echo $row["password"];?>"><br>
    <input type="text" name="djnavn" value="<?php echo $row["djnavn"];?>" placeholder="Djnavn"><br>
    <input type="text" name="facebook" value="<?php echo $row["facebook"];?>" placeholder="Facebook"><br>
    <input type="text" name="pris" value="<?php echo $row["pris"];?>" placeholder="Pris"><br>
    <input type="email" name="booking" value="<?php echo $row["booking"];?>" placeholder="Booking Email"><br>
    <input type="text" name="hemmelig" value="<?php echo $row["hemmelig"];?>" placeholder="hemmelig"><br>
    <input type="text" name="club" value="<?php echo $row["club"];?>" placeholder="Club"><br><br>
    <textarea name="profiltekst" style="width:605px; height:130px;"><?php echo $row["profiltekst"];?></textarea><br />
    <input type="submit" name="updater" value="Godkendt">
    </form>
    <?php
    }
    ?>

Det sådan her ud hos mig ;

http://localhostr.com/files/tHRsOIJ/capture.png

Hvor password er hejmeddig

Spørger lige hvis der er noget du vil vide ?

fordi hvis jeg bare updater det uden at ind tast et eller andet password eller lign så vil den går ind og tag sha1, og så vil bruger ikke havde nogle mulighed for kunne log ind der efter?..

så er der en eller anden måde som gør at det kan bliver letter for updater det men hvis han bare skal updater f.eks navn så har han stadig det samme password.. :)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. april 2012 - 23:36 #1
Jeg er selv kommet frem til en løse det er at man kan klik på skift password så kommer frem til at kunne skift det :)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. april 2012 - 23:37 #2
lukker den selv da jeg har fået løse det :)