Avatar billede rudmads Nybegynder
04. april 2012 - 09:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backend i Dropbox

Jeg har nogle brugere på min Access database, som er spredt over hele landet og jeg har installeret min backend i en Dropbox og distribueret frontende til brugerne.
Der må være et eller andet, jeg glemmer, for tilsyneladende virker det fint, men hvis der er to brugere på samtidig, bliver der oprette en kopi af backenden i Dropboxen.
Jeg har før lavet backend på lokale servere uden problem, men hvad kan der være galt her?

Har det konsekvenser, at den laver en fejlkopi?
Hvor skal jeg indstille den til at låse adgangen så jeg undgår en fejlkopi?

Håber på snarligt løsning...

Jeg udlodder 200 point for en løsning.
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2012 - 09:51 #1
I've never tried this setup before but would not suggest it.

Each user has a local copy of the database so changes each user has will be visible once the file is synched to the dropbox server and then to other users.

If two users make alterations to data to their local copy at the same time then I will very surprised if these changes will be seen in both of the local copies.
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2012 - 09:52 #2
and thats maybe why you see a copy
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2012 - 09:54 #3
Your actually altering data in different databases ...
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2012 - 09:54 #4
and that was an answer
Avatar billede rudmads Nybegynder
04. april 2012 - 10:45 #5
Jeg har altså lært noget om distribuerede databaser engang og jeg mener, at Access kan håndtere dette. Naturligvis skal man kunne sidde flere steder i landet og arbejde på den samme database. Spørgsmålet er bare, hvordan?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. april 2012 - 10:50 #6
Du kan ikke gøre det i dropbox, du skal nok have den liggende på en server. Som Terry ganske rigtigt er inde på, så lægger dropbox en kopi lokalt, som der arbejdes i. Og når der så synkroniseres og filen er ændret af en anden på serveren, vil dropbox lægge en kopi. Dropbox er et ganske udmærket program som jeg selv bruger, men dette er, efter min mening, en af bagdelene med programmet.
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2012 - 11:13 #7
You say:>
man kunne sidde flere steder i landet og arbejde på den samme database.
NOTE "På den samme database"!

It isnt the same database.There is a copy of the database on each users PC, this is the file each user updates.

Try clicking th eDropBox icon and then choose "Open DropBox Folder"
THis folder and files are on your PC. If you alter this then the changes are made to your copy of the dB NOT other users copies.

The file you have will be synched to the dropbox server and then to other users local copy when you close file. But if another user made changes at the same time then their chnages are NOT in your local file.
Avatar billede terry Ekspert
10. april 2012 - 18:14 #8
status?
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2012 - 18:48 #9
isnt it about time we closed this question?
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2012 - 09:06 #10
thanks