Avatar billede gr8m8 Novice
03. april 2012 - 11:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køre SQL commands fra .cmd fil..

Hej Eksperter.

Jeg har lavet en CMD fil som det er meningen min server skal køre hver nat, men jeg kan simpelthen ikke få den til at vælge den database som den skal trække data ud fra. Hvad gør jeg forkert her?

cd c:\wamp\bin\mysql\mysql5.5.16\bin
mysql -u USER -pPASSWORD
USE shop;
SELECT id_product,id_category_default,reference,active INTO OUTFILE '../../../../www/SQL Produkt Exports/INAKTIVE.csv' FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\n' FROM ps_product WHERE active = 0;

Når jeg kører denne connecter den fint nok til MySQL, men den vælger ikke at USE databasen "shop" og så køre den nederste kommando.

Skriver jeg selv "use shop" og så kører kommandoen, virker det helt fint.... SUK!

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2012 - 14:53 #1
cd c:\wamp\bin\mysql\mysql5.5.16\bin
mysql -u USER -pPASSWORD < foobar.sql

og put saa al SQL i foobar.sql filen
Avatar billede gr8m8 Novice
03. april 2012 - 15:49 #2
Tak for din deltagelse Arne.

Skal jeg ikke definere en sti til den foobar.sql fil?

Kan nemlig ikke lige få det til at spille og jeg har prøvet følgende også uden held:

cd c:\wamp\bin\mysql\mysql5.5.16\bin
mysql -u USER -pPASSWORD < C:\wamp\www\export.sql

Hvad med der hvor OUTPUT filen skal komme, er der ikke noget i den sti der skal ændres ved at gøre det på den her måde?

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2012 - 16:03 #3
hvis den ikke er i current dir skal du angive fuld sti

hvis du vil have output i en fil saa:

mysql -u USER -pPASSWORD < C:\wamp\www\export.sql > C:\export.log

hvilken fejl faar du?
Avatar billede gr8m8 Novice
04. april 2012 - 08:45 #4
Jeg får ingen fejl faktisk, vinduet starter bare op og lukker ned med det samme og der kommer ingen fil frem :-/

RunMe.cmd
cd c:\wamp\bin\mysql\mysql5.5.16\bin
mysql -u USER -pPASSWORD < C:\wamp\www\export.sql > C:\wamp\www\export.log

Export.sql
USE shop;
SELECT id_product,id_category_default,reference,id_manufacturer, weight, active INTO OUTFILE '../../../../www/Exports/INAKTIVE.csv' FIELDS TERMINATED BY ';' ENCLOSED BY '' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\n' FROM ps_product WHERE active = 0;

Som du nok har gættet er jeg langt fra en haj til det her, men jeg forsøger mig frem med min begrænsede viden og logik, hvilket ofte resulterer i noget det virker. Selvfølgelig med lidt hjælp fra jer herinde ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2012 - 15:06 #5
Hvis du vil se evt. fejl skal du nok putte en pause i bunden af cmd filen.
Avatar billede gr8m8 Novice
17. april 2012 - 11:46 #6
Hej Arne.

Beklager min manglende deltagelse det sidste stykke tid.

Jeg modtager ingen fejl når jeg kører selve .cmd filen, jeg får bare et command vinduer der ser sådan her ud:
http://bit.ly/HJxZRw

Det ligner at den stopper ved "use webshop" kommandoen. Hvis jeg skriver USE webshop i det CMD vindue accepterer den det fint. Men den tager det ikke med selvom det står i CMD filen.

:-/
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2012 - 15:19 #7
Det ser altsaa ud som at redirects af input og output mangler.
Avatar billede gr8m8 Novice
17. april 2012 - 15:35 #8
Som nævnt tidligere er jeg temmelig meget på "udebane" med det her SQL udtræk, så hvis du har et forslag til hvad jeg kan tilføje i min .cmd fil er jeg meget taknemmelig :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 01:33 #9
Det har vi jo allerde vaeret igennem.

< C:\wamp\www\export.sql > C:\wamp\www\export.log

de er ikke i det screen dump.
Avatar billede gr8m8 Novice
18. august 2012 - 09:14 #10
Ikke løst