Avatar billede KHHP Juniormester
02. april 2012 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke gemme data

Hej
Jeg sidder og forsøger at løse et mindre problem i forbindelse med et brugeroprettelsessystem. Mit script modtager data fra en formular på en anden side og derefter tilføjer den dem til en tabel i min database.
Mit script er her: http://pastebin.com/FyvbPkry
Det gav problemer efter at jeg tilføjede $group, samt lavet ændringerne i $tabeldata så den passer til de ændringer jeg har lavet. Problemet er nu at jeg ikke længere kan oprette brugere. jeg får konstant den definerede fejl-besked. Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2012 - 15:33 #1
group er et sql-ord (group by xxx) så det skal bare hedde noget andet. (by er også reserveret af samme årsag).
Avatar billede KHHP Juniormester
02. april 2012 - 15:40 #2
Så problemet er løst, hvis jeg bare ændrer det til f.eks. gruppe
Avatar billede KHHP Juniormester
02. april 2012 - 15:46 #3
Så er det iorden. Smider du lige svar claes57
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2012 - 16:19 #4
<ole>

Brug backticks, så driller reserverede ord ikke:

$tabeldata = "INSERT INTO `login` (`username`, `password`, `name`, `group`) VALUES ('$username','$password','$name','$group')";

- og så prøv at læse denne guide, så du kan få opdateret din MySQL-kode til noget tidssvarende  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2012 - 16:35 #5
ok - og følg endelig råd fra olebole - det er guld...
Avatar billede KHHP Juniormester
02. april 2012 - 22:48 #6
tak for tippet olebole. jeg kigger lige på din guide ved lejlighed. har lige skimmet den igennem og det lyder som noget der er nemt og lige til
Avatar billede olebole Juniormester
02. april 2012 - 23:38 #7
- en lidt anden måde at tænke på, men det er hurtig lært  =)