Avatar billede abekatten123 Nybegynder
01. april 2012 - 15:07 Der er 2 kommentarer

oversætte fra python til php

har fundet den her:
http://code.activestate.com/recipes/190465/

vil gerne lave en funktion svarende til 'xuniqueCombinations' i php:

def xuniqueCombinations(items, n):
    if n==0: yield []
    else:
        for i in xrange(len(items)):
            for cc in xuniqueCombinations(items[i+1:],n-1):
                yield [items[i]]+cc

særligt er jeg i tvivl om hvordan  yield [items[i]]+cc  kan oversættes til php.

desværre ved jeg ikke ret meget om python.

kan i hjælpe med at forstå de 6 linjer python-kode eller endnu bedre at oversætte til php?
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
14. maj 2012 - 19:43 #1
Der findes i PHP ikke en yield operator...
Avatar billede bauerdata Nybegynder
13. september 2012 - 12:27 #2
yield returnerer en værdi staks og husker hvor programmet er nået til.

Næste gang funktionen kaldes genoptages funktionen hvor den slap sidst.

Når funktionen slutter returner funktionen end iteration.

Det betyder at man kan lave iterator funktioner på uendeligt lange sekvenser uden at bruge en masse lagerplads.

Skal du oversætte det til php skal du lave hele listen og returnere denne.
Derefter kan du slå op i listen som i en almindelig array.