Avatar billede alexdupond Nybegynder
30. marts 2012 - 13:00 Der er 12 kommentarer

Mit webhotel viderestille automatisk mit domæne videre. Hvorfor ?

Jeg har købt et webhotel og et domæne (Dupond-design.dk) hos meebox. Efter noget tid valgte jeg så at tilkøbe endnu et domæne(Grundejerforeningensønderballestrand.dk) på samme webhotel, men hver gang jeg går ind på mit første købte domæne, viderestille den mig automatisk til det nye domæne. Jeg har ikke selv ændret nogle indstillinger, og hos meebox siger de, at det er en indstilling i muligvis index.php eller .htaccess, men de er ikke sikre.

Jeg har installeret et magento template på mit første domæne, og pt ligger der intet på mit anden købte domæne.

Håber der er nogen der ved hvad jeg kan gøre!

MvH Alexander
Avatar billede detziaw Nybegynder
30. marts 2012 - 14:00 #1
Du kan enten prøve at fjerne index og htaccess fra din FTP-server, eller sætte nogen ind der er tomme. Så kan du hurtigt udelukke om det er nogle af de filer :)
Avatar billede alexdupond Nybegynder
30. marts 2012 - 14:25 #2
når jeg fjerne index filen fra mappen kan jeg se at den ikke viderestiller til den anden side. Kan dog ikke lokalisere hvor i filen der er problemer er :/
Avatar billede giweo Juniormester
30. marts 2012 - 14:27 #3
Prøv at kigge efter en linje i stil med denne, og så slet den:

<meta http-equiv="refresh" content="5; url=http://example.com/">
Avatar billede kjeldsted Novice
30. marts 2012 - 15:33 #4
Der kan også i PHP filen stå noget i stil med

header('Location:http://www.example.com')

I så fald en sådan linje findes skal den fjernes.
Avatar billede alexdupond Nybegynder
30. marts 2012 - 16:55 #5
<?php
/**
* Magento
*
* NOTICE OF LICENSE
*
* This source file is subject to the Open Software License (OSL 3.0)
* that is bundled with this package in the file LICENSE.txt.
* It is also available through the world-wide-web at this URL:
* http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php
* If you did not receive a copy of the license and are unable to
* obtain it through the world-wide-web, please send an email
* to license@magentocommerce.com so we can send you a copy immediately.
*
* DISCLAIMER
*
* Do not edit or add to this file if you wish to upgrade Magento to newer
* versions in the future. If you wish to customize Magento for your
* needs please refer to http://www.magentocommerce.com for more information.
*
* @category  Mage
* @package    Mage
* @copyright  Copyright (c) 2008 Irubin Consulting Inc. DBA Varien (http://www.varien.com)
* @license    http://opensource.org/licenses/osl-3.0.php  Open Software License (OSL 3.0)
*/

if (version_compare(phpversion(), '5.2.0', '<')===true) {
    echo  '<div style="font:12px/1.35em arial, helvetica, sans-serif;"><div style="margin:0 0 25px 0; border-bottom:1px solid #ccc;"><h3 style="margin:0; font-size:1.7em; font-weight:normal; text-transform:none; text-align:left; color:#2f2f2f;">Whoops, it looks like you have an invalid PHP version.</h3></div><p>Magento supports PHP 5.2.0 or newer. <a href="http://www.magentocommerce.com/install" target="">Find out</a> how to install</a> Magento using PHP-CGI as a work-around.</p></div>';
    exit;
}

/**
* Error reporting
*/
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

/**
* Compilation includes configuration file
*/
$compilerConfig = 'includes/config.php';
if (file_exists($compilerConfig)) {
    include $compilerConfig;
}

$mageFilename = 'app/Mage.php';
$maintenanceFile = 'maintenance.flag';

if (!file_exists($mageFilename)) {
    if (is_dir('downloader')) {
        header("Location: downloader");
    } else {
        echo $mageFilename." was not found";
    }
    exit;
}

if (file_exists($maintenanceFile)) {
    include_once dirname(__FILE__) . '/errors/503.php';
    exit;
}

require_once $mageFilename;

#Varien_Profiler::enable();

if (isset($_SERVER['MAGE_IS_DEVELOPER_MODE'])) {
    Mage::setIsDeveloperMode(true);
}

#ini_set('display_errors', 1);

umask(0);

/* Store or website code */
$mageRunCode = isset($_SERVER['MAGE_RUN_CODE']) ? $_SERVER['MAGE_RUN_CODE'] : '';

/* Run store or run website */
$mageRunType = isset($_SERVER['MAGE_RUN_TYPE']) ? $_SERVER['MAGE_RUN_TYPE'] : 'store';

Mage::run($mageRunCode, $mageRunType);

Det er det der står i index, altså intet af det i refererede til :/
Avatar billede kjeldsted Novice
30. marts 2012 - 18:32 #6
Der må stå noget mere i den PHP fil? Den er jo slet ikke afsluttet.
Avatar billede alexdupond Nybegynder
31. marts 2012 - 00:33 #7
I min index.php fil står der overstående :)
Avatar billede kjeldsted Novice
31. marts 2012 - 09:23 #8
Der er simpelthen ikke et afsluttende PHP tag et sted i den index? ('?>')
Avatar billede alexdupond Nybegynder
01. april 2012 - 13:48 #9
Enig men det er sådan det ser ud :/
Avatar billede kjeldsted Novice
01. april 2012 - 20:58 #10
Desuden er der bl.a. også kode som
if (!file_exists($mageFilename)) {
    if (is_dir('downloader')) {
        header("Location: downloader");
    } else {
        echo $mageFilename." was not found";
    }
    exit;
}
der vil viderestille til 'downloader' hvis ikke $mageFilename findes.
Men hvor har du den kode fra? Der er jo uden tvivl fejl i når selv PHP afsnittet ikke engang er afsluttet. Den er da vist lige til at smide ud.
Avatar billede alexdupond Nybegynder
02. april 2012 - 02:50 #11
Det hele er fra mit magento template, men selve index.php filen er aldrig noget jeg personligt har ændret i. Før jeg tilføjere det nye domæne til webhotellet virkede domænet helt perfekt, men ved ikke hvad der er gået galt.

Vil jeg kunne løse problemet ved at ændre i den kode som du skrev, eller ser det helt sort ud ?

Mvh Alexander
Avatar billede kjeldsted Novice
02. april 2012 - 08:29 #12
Pas. Jeg kender ikke til Magento, og ved derfor heller ikke hvordan det er bygget op. Jeg kan desværre nok ikke hjælpe yderligere.