Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
28. marts 2012 - 23:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

sendknap viker ikke når den ændres til "imageknap"

Hej igen

Jeg forstår ikke hvorfor

Hvis en php mail form har en normal sendknap, og jeg ændre typen på denne knap til et imagetype, så virker "knaptrykket ikke"
Avatar billede tobrukDk Novice
28. marts 2012 - 23:33 #1
prøve at give noget kode så kan det være at vi kan hjælpe dig :D
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 00:24 #2
En "sendknap" skal normalt være af type="submit".
- er der kun én knap (med type="image") forstår browserne det godt.
Har du mere end én knap, ved den ikke hvilken der skal submitte..

Kan (sandsynligvis) fikses ved at tilføje:
onclick="this.form.submit()"
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. marts 2012 - 00:53 #3
Viker med denne almindelige send knap

<input name="submit" type="submit" class="sendknap" title="Kilk her for at sende" value="Send" />

Ændre jeg med denne viker den ikke

<input name="submit" type="image" class="sendknap" title="Kilk her for at sende" value="Send" src="images/button/tellafriendsend.png" />
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. marts 2012 - 00:55 #4
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. marts 2012 - 01:15 #5
Jeg har løst problemet på denne måde

Har lavet en CSS stylet knap uden indhold og uden rammer og indsat min egen knap som baggrunds images i CSS
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. marts 2012 - 01:15 #6
Onklickmetoden virkede ikke
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. marts 2012 - 08:05 #7
Det er fordi et image-tag sender x og y koordinaterne med i navnet.

Copy/paste fra W3C:

When a pointing device is used to click on the image, the form is submitted and the click coordinates passed to the server. The x value is measured in pixels from the left of the image, and the y value in pixels from the top of the image. The submitted data includes name.x=x-value and name.y=y-value where "name" is the value of the name attribute, and x-value and y-value are the x and y coordinate values, respectively.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 09:04 #8
hm.. den burde vel stadig udføre onclick.. mystisk
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
04. april 2012 - 02:11 #9
Nogen der vil have point ?
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
12. april 2012 - 01:13 #10
OK