Formel i Excel
Håber der er én, som kan hjælpe mig...Jeg er i gang med at udarbejde nogle formler i excel, men de driller mig desværre. Først og fremmest har jeg en række med cpr.nr., hvor jeg har brug for at finde totalen af omkostninger (en anden kolonne) for det enkelte cpr nr. Jeg kan godt lave en sum hvis, men sagen er, at jeg har rigtig mange cpr. nr., som derudover fremgår flere gange i arket. Kan jeg skrive et eller andet, så jeg ikke skal sidde og taste alle cpr.nr. manuelt?
Derudover har jeg brug for at vide, hvilken funktion (en tredje kolonne), hvor udgiften er højst for det enkelte cpr.nr. Altså hvis Eva koster henholdvis 200.000 og 400.000 for to forskellige foranstaltninger, fx §108 og §85, har brug for at Excel fortæller mig, at det er §85. Hvordan kan jeg lave sådan en formel?
Ville være mere end glad, hvis der var et klogt hoved derude, som kan hjælpe mig..
På forhånd tak,
millesky.