Avatar billede regihr_slein Nybegynder
27. marts 2012 - 11:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IIf( sætning med first og sum

Hej

Jeg har brug for at få vist hhv. first og sum i en IIf( sætning. Kan det lade sig gøre?

Jeg skal have vist first [ARC Plan-100].[Andel], men sum af [Plan-100].[Andel] i følgende sætning:

FOR JAN-test: IIf(IsNull([ARC Plan-100].[Andel]);[Plan-100].[FOR JAN];[ARC Plan-100].[FOR JAN])

Hele SQL-koden

SELECT ARC.[ARC-PN], ARC.Produktgruppe, Sum(IIf(IsNull([ARC Plan-100].[Andel]),[Plan-100].[FOR JAN],[ARC Plan-100].[FOR JAN])) AS [FOR JAN-test]
FROM [ARC Plan-100] RIGHT JOIN (ARC INNER JOIN ([Aftræk-Montage] INNER JOIN ((BOM INNER JOIN [Aftræk-Komponent] ON BOM.Komponentnr = [Aftræk-Komponent].Komponentnr) INNER JOIN [Plan-100] ON BOM.FVMaterial = [Plan-100].FVMaterial) ON [Aftræk-Montage].FVMaterial = BOM.FVMaterial) ON ARC.[ARC-PN] = BOM.Komponentnr) ON [ARC Plan-100].ARC = BOM.Komponentnr
GROUP BY ARC.[ARC-PN], ARC.Produktgruppe;

PFT

Niels
Avatar billede terry Ekspert
27. marts 2012 - 19:37 #1
very much doubt that is possible. What you could do is make a query where you have a calculated field to find your IIF and then another query where you now can sum and first
Avatar billede terry Ekspert
29. marts 2012 - 18:02 #2
thanks, hope you get something working