Avatar billede bdef Novice
27. marts 2012 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AD grupper og rettigheder på et DIR

På min udviklingsserver skal jeg have rettet i sikkerheden på underforlderne. Der er mange underfoldere og senere skal samme ændring ske på vores test server og siden igen på produktionsserveren. Jeg tænkte om det kan automatiseres med script?

d:\data\data1\hemmelige_data1
d:\data\data2\hemmelige_data2
d:\data\data3\hemmelige_data3

Sikkerheden op til data1, data2, data3 er arvet fra roden. Den hemmelige data folder skal have fjernet 3 grupper (NTFSFull, NTFSModi, NTFSRead) og tilknyttes 3 nye grupper (NTFSFullHem, NTFSModiHem, NTFSReadHem) som henholdsvis skal have følgende permissions: Allow i Full control, Allow i Modify og Allow i read & execute.

Kan man relativ nem lave en funktion som gør dette?
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. marts 2012 - 12:57 #1
Der er flere måder at gøre det på, og jeg vil umiddelbart anbefale at bruge "cacls" som er indbygget i windows.

Du kan se syntaksen for programmet ved at gå i en kommandoprompt og skrive: cacls /?

Ellers tag et kig på disse links, hvor der er et par eksempler:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490872.aspx
http://ss64.com/nt/cacls.html
Avatar billede bdef Novice
23. april 2012 - 14:27 #2
Kom med svar :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. april 2012 - 14:52 #3
Værsgo.