26. marts 2012 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slette linier i en TEXTAREA ...mm.

HEJ,

Hvad er syntaksen for at få antal linier i en TEXTAREA ?

(ikke <textarea rows > men hvis jeg via følgende kode gør :

function addtext(v1)
{
    document.getElementById('foo').value += value + v1 + '/n';
}

<BODY>
....

<textarea rows='5' cols='40' id='foo' ...> </textarea>

....

</body>

det 5 gange har jeg brug for en funktion som kan hente antal liner og returnere " 5 ".

Jeg har brug for at kunne slette line N ( 1 <= N <= Textarea.MAx.linier),

kunne indsætte linie line N ( 1 <= N <= Textarea.MAx.linier)

kunne hente teksten  fra linie N ( 1 <= N <= Textarea.MAx.linier)

Har været på W3School.com men der står ikke ret meget om dette her .....

Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2012 - 14:19 #1
<ole>

Jeg forstår ikke dit spørgsmål

/mvh
</bole>
27. marts 2012 - 16:29 #2
HEJ,

Det jeg har brug for er:

1: Indlagte antal linier i en TEXTAREA.
2: Hvordan indsætter jeg en ny extra linie i et TEXTAREA (eks. ny linie mellem eksisterende linie 2 og linie 3.
3: Hvordan sletter jeg en eksisterende linie i et TEXTAREA

PS: Jeg læste min tekst igennem - og jeg må give dig ret den tekst er MEGET KNUDRET formuleret- jeg kendte problemstillingen og kunne heller ikke se nogen mening i den - den burde være slettet og oprettet på ny. SORRY..
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2012 - 16:05 #3
Du kan kun tælle det reelle antal linjer - altså der, hvor brugeren har trykket 'Return'. Linjer, der opstår som følge af wrapping i et smalt felt, kan du ikke aflæse.

Linjerne kan du få fat i ved at splitte feltets value over et '\r':

var arrLines = TEXTAREA.value.split("\r");
28. marts 2012 - 16:21 #4
HEJ,

Meget fint. 1000 tak. Jeg prøvede noget lignende selv men manglede "/R" delen. (kendte ikke den syntaks).

Så er TEXTAREA'en at betragte som et ARRAY og så ved / kender jeg resten af problemstillingerne og ved hvordan jeg skal håndtere dem.

så:

1:: n := uendelig;
for n = 1 to n DO
  Udtryk (Store Taksigelser);

GO TO 1:

PS: (+ hehe)

KRISTIAN

PS: Jeg ved hvordan du har det med point, så jeg tager dem selv. Giv en melding hvis du har ændret standpunkt om dette.

KR
Avatar billede olebole Juniormester
28. marts 2012 - 16:58 #5
'\r' svarer til vbCr (carriage return) i VB
'\n' svarer yil vbLf (line feed) i VB
'\r\n' svarer til vbCrLf i VB

- og nej, jeg har ikke ændret standpunkt  =)