Avatar billede stfn Nybegynder
26. marts 2012 - 00:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

reflection og events...

Hej

Jeg er ikke helt sikker på at dette spørgsmål direkte handler om reflection og events. Jeg leder efter et pattern i .NET der kan udføre det samme som man gør i Umbraco CMS. Jeg vil gerne have muligheden for at man efter compile af mit primære system kan tilføje dll'er til systemet. Disse dll'er indeholder så en række event listeners så man på den måde kan aktivere yderligere funktionalitet til systemet uden at skulle have adgang til kildekoden.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om dette emne? :)

Med venlig hilsen
Steffen
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2012 - 00:22 #1
Det kan du sagtens.

I flere forskellige niveauer af funktionalitet og kompleksitet.

1) simpel reflection med Assembly.Load*

2) MEF (Managed Extensibility Framework)

3) MAF (Managed AddIn Framework)
Avatar billede stfn Nybegynder
26. marts 2012 - 01:05 #2
Fedt! Jeg kigger lidt på dem. Har du evt. nogle anbefalinger på den mest fleksible implementering?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2012 - 01:18 #3
MAF er mest fleksibel og mest kompleks.

Men hvis du har en 5-10 aars erfaring med OOP og software design er det ikke et problem.  :-)

Proev og kig paa MEF !
Avatar billede stfn Nybegynder
16. juni 2012 - 11:54 #4
Tak for svaret. MEF virkede perfekt :) smider du et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2012 - 16:09 #5
svar