Avatar billede madiedk Nybegynder
25. marts 2012 - 01:15 Der er 1 kommentar

fra j2se til j2ee

Hej

jeg har en java applikation jeg har skrev med netbeans og j2se, jeg er nu i en situation hvor jeg gerne vil have den til at kunne kører på en applikationsserver så den f.eks. kan kører nogle beregninger om natten i et batch flow. jeg er helt grøn på j2ee fronten og i den forbindel vil jeg gerne vide hvor svært det vil være at oversætte en j2se applikation til en j2ee applikation? og om der evt. er andre til jeg skal vide eller tage højde for ved at bruge j2ee istedet for j2se?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2012 - 01:58 #1
Java er jo Java uanset om det koerer standalone eller i en Java EE app server.

Det store spoergsmaal er hvordan vil du trigge start af koden i app server.

Du kan kalde en servlet med et HTTP request.

Du kan kalde en session bean med et remote EJB kald.

Du kan kalde en message driven bean ved at putte noget i en message queue.

Du kan kalde noget paa et bestemt tidspunkt via den indbyggede scheduler.