Avatar billede detziaw Nybegynder
23. marts 2012 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med visning af sql data

Jeg er i gang med et script til at slette nyheder, og selve slet-funktionen virker egentlig fint nok. Problemet ligger i, at jeg gerne vil have udskrevet alle eksisterende nyheder med et efterfølgende link til at slette. Når jeg prøver det, så udskriver den kun én nyhed (den senest tilføjede) - den står til gengæld som den skal med link og det hele. Dog kan jeg ikke se hvorfor den ikke udskriver ALLE nyheder.

Min kode ser således ud:

<div><pre>
<?
include('config.php');
?>
Slet en nyhed
<?php

if( isset($_GET['slet']) ) { // checker om $_GET['slet'] eksisterer
$id = addslashes($_GET['slet']); // gør du der ikke bliver lavet onsindet kode
mysql_query("DELETE FROM nyhedsys WHERE id = '$id'") or die(mysql_error()); // slette nyheden

}
$resultat = mysql_query("SELECT * FROM nyhedsys ORDER BY id"); // henter db info
while($row = mysql_fetch_assoc($resultat)) { // viser info
?>
<h1><?php echo "$row[headline]" ?></h1>
<h2><?php echo "$row[news]" ?></h2>
<h3><?php echo "$row[date]" ?></h3> -
<a href="del_nyhed.php?slet=<?php echo "$row[id]" ?> ">SLET</a>
<!-- overstående link laver sådan at når du trykke på det så bliver den nyhed med det id som står i nyheden slettet.
</td>
</tr>
</table>
<br>
<?
}
?>
</pre></div>

Min select-funktion står nøjagtig som på en af mine andre sider, hvor den fint udskriver ALLE nyheder.

Mvh. Martin
Avatar billede detziaw Nybegynder
23. marts 2012 - 17:58 #1
Lige en ændring:
Jeg har slettet td, tr og table da de var overflødige, og har glemt at slette dem ved en fejl. Det resulterede i, at den nu viser ALLE nyhederne som den skal.
Nu virker slet-funktionen så ikke. Der sker intet når jeg trykker på et slet-link.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 17:58 #2
Jeg vil tro, at hvis du i browseren siger "vis kilde", så står det der alt sammen. Men indeni kommentaren "<!-- ..", der ikke bliver afsluttet.

(Og glem alt om addslashes-helvedet, og begynd på http://www.eksperten.dk/guide/1480 )
Avatar billede detziaw Nybegynder
23. marts 2012 - 18:02 #3
#2 Ja det var præcis dét der var problemet :) Har beskrevet min nuværende situation i #1 :-)
Avatar billede detziaw Nybegynder
23. marts 2012 - 18:15 #4
Jeg skiftede fra isset til empty, og så virkede det :-)