Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 13:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hente information fra side

Hej

Er det muligt at crawle en hel hjemmeside når hjemmesiden fx ligger på en netværks router?
I ved det interface man får frem ved  gå ind på dets gateway20 som fx på 192.168.1.1
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2012 - 13:25 #1
<ole>

Det kommer an på flere ting, men kik på cURL

/mvh
</bole>
Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 13:38 #2
Jeg får:  Object not found!

Jeg bruger denne kode:

<?php

/* gets the data from a URL */
function get_data($url)
{
  $ch = curl_init();
  $timeout = 5;
  curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);
  curl_setopt($ch,CURLOPT_RETURNTRANSFER,1);
  curl_setopt($ch,CURLOPT_CONNECTTIMEOUT,$timeout);
  $data = curl_exec($ch);
  curl_close($ch);
  return $data;
}

$returned_content = get_data('http://10.64.4.24/');
echo $returned_content;
?>

Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2012 - 13:53 #3
I hvilken linje får du fejlen? Er cURL installeret? Når du skriver 'gateway 20', mener du så port 20? I så fald skal du vel sætte CURLOPT_PORT
Avatar billede timpet Novice
23. marts 2012 - 13:59 #4
Du kan også kigge på simple html dom til php.
Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 14:00 #5
Der står ikke hvilken linje. cURL er installeret ja. 20 var en slå fejl.
Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 14:04 #6
Ja til at crawle men først skal jeg have adgang til html indholdet.
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2012 - 14:11 #7
Der er mange detaljer i sådan en opgave. Mon ikke netværket er beskyttet? I så fald skal cURL jo logge ind. Sætter netværket cookies ved login, osv, osv
Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 14:20 #8
Der er er intet login for at komme ind på startsiden kun hvis man skal ændre indstillingerne
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2012 - 14:38 #9
Der er altså fri adgang fra nettet?
Avatar billede Hans1 Praktikant
23. marts 2012 - 14:41 #10
Det hele er via lokalt netværk også webserveren med PHP installeret.
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2012 - 14:48 #11
Det er ikke til at vide, hvordan det er bygget op. At en webserver på en maskine under netværket, betyder således ikke nødvendigvis, at serveren er en del af netværket
Avatar billede vagnk Juniormester
24. marts 2012 - 08:12 #12
Er det noget a la dette du søger http://phpcrawl.cuab.de/?
Avatar billede vagnk Juniormester
24. marts 2012 - 08:17 #13
Her som direkte link http://phpcrawl.cuab.de/
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2012 - 13:29 #14
Problemet er som tidligere beskrevet at få adgang til siden på netværket. Derefter er det bare at grabbe indholdet - hvilket kan gøres på snesevis af måder  =)
Avatar billede Hans1 Praktikant
24. marts 2012 - 13:52 #15
Jeg har adgan til siden via netværket men de normale metoder som curl & file get content virker ikke fordi at siden tilgås via ip adresse
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2012 - 13:59 #16
Nej, du har ikke problemer fordi, siden skal tilgås via IP-adressen. Det skyldes formodentlig, at serveren ikke er del af netværket - eller har adgang til dette
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2012 - 14:00 #17
Når du afvikler PHP, gør du det så fra en lokal server på din maskine?
Avatar billede Hans1 Praktikant
24. marts 2012 - 15:20 #18
Ja.
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2012 - 15:33 #19
Så er problemet, at det er din bruger, som har adgang til netværket. Din lokale server ses fra netværkets POW ikke som hørende til din bruger, hvorfor den ikke har adgang til dokumentet.

Problemet løses ved, at netværket åbnes for din lokale server. Hvordan det sker, ved jeg til gengæld ikke
Avatar billede Hans1 Praktikant
08. april 2012 - 10:22 #20
Lukker - Fandt ikke en løsning.