Avatar billede tobrukDk Novice
22. marts 2012 - 22:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problem med at ligge ind i databasen

Hej

det er sådan at den blive ved med at komme frem med en fejl og jeg kan ikke forstår det , den bliver ved Der skete en fejl. altså at sige det og jeg kan godt nok ikke forstår men jeg har prøve kigge på gammel inset til database og der gør sådan lign det sammen.. :)

Ville gerne have ud af det her

det er sådan at den ligge sig ind i database i stede for komme frem med en fejl .. :(

<form action="admin_forsidenindholdnyt_godkendt.php" method="post">
                <textarea name="tekst" style="width:605px; height:155px;"><?php echo $row["tekst"];?></textarea>
                <input type="submit" value="Opret Indhold" name="updater">
            </form>

så skal den sende over til den her file / side

<?php

include ("include/database/db.php");
if(!empty($_POST))
    {
        $tekst = mysql_real_escape_string($_POST["tekst"]);
    }
    $insert = mysql_query("INSERT INTO brugere (tekst) VALUES ('$tekst')");
    if(!$insert)
    {
    die("<p>Der skete en fejl.</p>");
    }
    else
    {
    header('Location: index.php');
    }
?>
Avatar billede kjeldsted Novice
22. marts 2012 - 23:02 #1
Har du selv forsøgt at finde fejlen denne gang, eller starte vi helt fra bunden i fejlfinding?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2012 - 23:04 #2
Vi starter fra bunden.

Lige før din  die("<p>Der skete en fejl.</p>");  indsætter du en linie:

  mysql_error();

så du kan se hvad fejlen er. Det vanvid at lede efter en fejl, når man ikke ved hvad det er man skal lede efter.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2012 - 23:08 #3
Det skal jo så lige være:

  print mysql_error();
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 07:43 #4
Så jeg skulle prøve hver gang når jeg kode at skrive det frem over
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 09:57 #5
hvis jeg gøre sådan her

die("<p>Der skete en fejl.</p>");
    print mysql_error();

så kommer den frem og siger ;

Parse error: syntax error, unexpected T_PRINT in C:\xampp\htdocs\ny\admin_forsidenindholdnyt_godkendt.php on line 11
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 09:59 #6
har også prøve gør sådan her

die("<p>Der skete en fejl.</p>") print mysql_error());

så den frem og siger stadig.. samme :)
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 10:40 #7

print mysql_error();
    echo("<p>Der skete en fejl.</p>");

#2 skal du have noget for det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 12:22 #8
Mig? Nej tak.  Og hvad var problemet så ?
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 16:25 #9
jeg havde skrevet forkert table navn!!.. Dum Dum Jesper!! pinligt!..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 17:12 #10
Velkommen i klubben. Dine muligheder: Be' andre lægge et svar du kan acceptere. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 17:21 #11
Okay jeg lukker den bare selv men takker for hjælpen!!
Avatar billede kjeldsted Novice
24. marts 2012 - 00:01 #12
#4 Enten det, eller også spørger du på eksperten hver gang resten af dine dage ;)
Ikke for at være flabet. Slet ikke. Men jeg tror virkelig det ville gavne dine kodeevner hvis du begyndte selv at lede efter fejlen før du spørger hér. Det er selvfølgelig en ærlig sag hvis ikke du kan finde fejlen og så er du jo mere end velkommen til at spørge. Men hvis du har problemer med en database request der opfører sig underligt så prøv mysql_error(). Den virker i de fleste tilfælde.