Avatar billede craxx Nybegynder
22. marts 2012 - 15:49 Der er 1 kommentar

Winsock problmer ifb. med internet

Hej

Jeg står i en svær situation, jeg er hjemme ved de gamle og skal hjælpe deres computer på nettet igen hurtigst muligt, da de skal på internettet ifb. med arbejde. Je kan hverken komme på internettet i Chrome eller IE. Den siger at Windoes har registret et problem med Winsock-udbyderkataloget, og at en genstart vil være nødvendig. Dette løser ikke problemet.

En lille forhistorie: Bullguard antivirus var udløbet for 1 uge siden, og jeg afinstallerede det derfor og installere AVG antivirus i stedet for. Derefter kørte jeg en Malbytes Anti-malware, en virus scanning og en AVG Tuneup. Jeg var lige betænkelig ved at køre AVG's PC Tuneup, men tænkte også at jeg ville give det et forsøg hvis det nu kunne gøre computeren hurtigere. Nu kan den så ikke komme på nettet. Jeg kørte derfor gendannelsen, så alt hvad PC tuneup'en havde fjernet osv. ville blive gendannet. Stadig kan jeg ikke komme på nettet. Har også kørt et Windoes systemgendannelse fra før jeg begyndte at afinstalllere og installere antivirus. Dette kan Windows ikke af en eller anden årsag.

Når jeg prøver at søge på problemet på netten, virker det som om at kan være spyware/malware der er skyld i problemet?

Jeg kan heller ikke åbne Windows Firewall og slå den fra.

Håber på et hurtigt svar smile

På forhånd tak

Jeppe
Avatar billede f-arn Guru
22. marts 2012 - 18:01 #1