Avatar billede kviller Novice
21. marts 2012 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ping og kald event ved fejl

Jeg jeg en lettere ustabil netværks router, som desværre ikke lige kan udskiftes på nuværende tidspunkt af økonomiske årsager. Derfor roder jeg med et program der genstarter routeren, når den er faldet ud.

Jeg har dog lidt problemer da jeg er HELT ny inden for C# programmering, men prøver at lære.

Jeg har fået lavet en method til at genstarter routeren, men jeg mangler en funktion som pinger en host hvert minut og kan kalde min restartRouter() og så holder en pause på 5 minutter inden den kører videre og pinger der ud af. Nogen der kan hjælpe en tåbelig nybegynder?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2012 - 19:27 #1
.NET understeotter ping via:

        Ping p = new Ping();
        PingReply pr = p.Send(host);
        if(pr.Status == IPStatus.Success)
        {
          ...
        }
        else
        {
          ...
        }
Avatar billede kviller Novice
21. marts 2012 - 22:07 #2
Mange tak Arne - Det virker bare super, så længe der er response, men så snart jeg hiver stikket ud og der ikke kommer svar tilbage på ping, så får jeg fejlen: "PingExeption was unhandled"

Jeg kan næsten regne ud at jeg skal have en try/catch på, men jeg kan ikke få det til at virke ordenligt.

Du er endnu en gang min guro hjælper Arne - Tak og smid lige et svar, så jeg kan give dig points
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2012 - 23:18 #3
hvordan ser din try catch ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2012 - 23:19 #4
og svar
Avatar billede kviller Novice
22. marts 2012 - 07:33 #5
Jeg har prøvet at lave den på flere forskellige måder efterhånden, men jeg må nok lige have fat i lærebogen igen, jeg tror der er nogen parametre jeg har misforstået ;)

Mange tak for hjælpen.