Avatar billede tbrg Novice
21. marts 2012 - 03:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ListView selection er langsom.

Jeg har en multi column ListView. Når der vælges et item på listen, vises teksten fra det valgte ListViewItem i en textbox.

Mit problem er, at når der klikkes på et item i listen, er der et delay på godt og vel et sekund før teksten bliver vist i textbox'en. Det er hvad enten der er 10 items i listen eller 1000.

Er der andre, der har haft et tilsvarende problem og måske har fundet ud af at omgå det?
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2012 - 09:32 #1
postback, javascript eller?
Avatar billede tbrg Novice
21. marts 2012 - 13:03 #2
Det er en c# applikation med data hentet ind i listview fra en tekstfil.
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2012 - 13:18 #3
Jo, men hvordan udfylder du textboksen? Hvis det skal gå hurtigt hurtigt bør du benytte javascript - laver du i stedet et postback, det gætter jeg på at du gør, vil du ikke få helt samme hastighed men du kan optimere det mest muligt ved at kigge på hvad der reelt set loades ved dit postback da du måske kan undlade nogle ting her.
Avatar billede tbrg Novice
21. marts 2012 - 13:40 #4
Jeg er ikke sikker på, at vi taler om det samme her? Jeg er ikke ved at lave en web app. Bare en app der kører lokalt.

Teksten bliver kopieret over i tekstboksen via nedenstående metode, når listview registrerer et ItemActivate event.

private void listView_Titles_ItemActivate(object sender, EventArgs e)
{
  textBox_Title.Text = listView_Titles.SelectedItems[0].SubItems[3].Text;
}
Avatar billede tbrg Novice
21. marts 2012 - 17:27 #5
Jeg fandt en løsning på mit problem. Jeg bruger et ItemSelectionChanged event istedet:

private void listView_Titles_ItemSelectionChanged(object sender, ListViewItemSelectionChangedEventArgs e)
{
  for (int i = 0; i < listView_Titles.Items.Count; i++)
  {
      if (listView_Titles.Items[i].Focused)
      {
        textBox_Ttitle.Text = listView_Titles.SelectedItems[0].SubItems[3].Text;
      }
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2012 - 21:31 #6
ja, mine tanker gik på web.