Avatar billede hinkesten Praktikant
20. marts 2012 - 17:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP: include file vha request.querystring (access)

Hej eksperter

Jeg er stødt ind i et problem. ASP kan åbenbart ikke håndtere file includes baseret på querystrings - kan det passe?

Eksempelvis giver denne kode problemer:

<!-- #include file ="<%=request.querystring("mode")%>.asp" -->

Og det er også selvom siden eksisterer. Altså hvis ?mode=test kaldes, så har jeg sørget for at oprette test.asp

Jeg har desuden en Access database som jeg ønsker at tjekke med, om den ønskede side eksisterer.

Database-strukturen er her som flg:

ID | MODE | CONTENT
# | test | Indhold af siden tekst...

Er der nogle derude som har et forslag til hvordan jeg kan imødekomme mit problem?

På forhånd tusind tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
20. marts 2012 - 18:29 #1
http://www.w3schools.com/asp/asp_incfiles.asp
læs nederst "tips n notes"

/J
Avatar billede hinkesten Praktikant
20. marts 2012 - 19:26 #2
#1 Tak for dit svar!

Som jeg lige læser det, så er det ikke muligt at ændre include-filens navn på dynamisk vis - er det korrekt?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. marts 2012 - 20:40 #3
Her er et løsningsforslag:

http://www.4guysfromrolla.com/ASPScripts/PrintPage.asp?REF=%2Fwebtech%2F022504-1.shtml

Vær lige opmærksom på de 4 bullets under sidste afsnit "Caveats with This Approach", men umiddelbart har de et fix hvis du mixer html og asp i samme filer.

/J
Avatar billede hinkesten Praktikant
21. marts 2012 - 15:03 #4
Tak for din respons. Vil du oprette et svar?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. marts 2012 - 19:33 #5
Løste det dit problem ? eller havde du bygget de .asp du tilføjer anderledes op ?
Avatar billede hinkesten Praktikant
21. marts 2012 - 20:10 #6
I første omgang løste jeg problemet ved at skrive det manuelt, men nu ved jeg hvor jeg kan finde råd til at løse problemet. Sagen er den, at jeg har en opgave som gerne snart skal være færdig og egentlig er det bare for min egen skyld - læreprocessen - at det skal være "smart" kode, frem for "dum" kode. Så i denne omgang kører jeg med dummy løsningen og så kan jeg lære den smarte fremgangsmåde bagefter ;-) Burde måske egentlig også bare kaste mig ud i at lære ASP.NET snart :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2012 - 18:56 #7
Enig, man får sku lidt mere foræret med asp.net.