Avatar billede beco Nybegynder
15. marts 2012 - 15:06 Der er 7 kommentarer

Find tabelnavne ud fra indhold

Hej.

Jeg har brug for at finde ud af i hvilke kolonner i hvilke tabeller et specifikt brugernavn står.

Er der nogle der ved om det er muligt at lave en sådan kommando ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2012 - 15:11 #1
Du kan finde alle kolonner i alle tabeller og soege i dem.

Men det bliver mere end en SQL saetning.
Avatar billede beco Nybegynder
15. marts 2012 - 15:38 #2
Det jeg skal bruge er kolonne navnene ud fra date. Jeg ved at brugerens id står i flere kolonner i forskellige tabeller, men da jeg ikke har et ER diagram ved jeg ikke hvor.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2012 - 15:41 #3
sp_tables og sp_columns returnerer tabel og kolonne struktur
Avatar billede beco Nybegynder
16. marts 2012 - 13:42 #4
Dem kender jeg godt, men de returnerer jo alt hvad der er og ikke de specifikke kolonner ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2012 - 13:55 #5
naar du kan finde tabelnavne og kolonnenavne kan du lave SELECT saetninger som leder efter de data du skal finde
Avatar billede beco Nybegynder
20. marts 2012 - 10:07 #6
det jeg leder efter er et select statement der returnerer kolonnerne
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2012 - 22:14 #7
SELECT TABLE_NAME,COLUMN_NAME,DATA_TYPE FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS