Avatar billede dbmdata Nybegynder
07. august 2001 - 06:12 Der er 4 kommentarer

NT4 Server resetter sig selv under opstart, efter skift af CPU og RAM

Min server består af følgende:

MB: DAtaExpert 8661 (Intel VX chipset, 256 KB cache)
Tidl. CPU: Cyrix 6x86 P133+ 110 MHz
Ny CPU: AMD K6 233 MHz
Tidl. RAM: 32 MB SD-RAM + 2x8 MB 72 pins RAM
Ny RAM: 32 MB SD-RAM + 2x16 MB 72 pins RAM

OS: Windows NT Server 4.0

Problem:

Efter at have skiftet de 2x8 MB RAM ud med 2x16 MB og skiftet CPU til en K6-233 (jeg har sat alle jumpere så den kører 3,5*66 og får ca. 3.3 volt som den skal have), resetter computeren sig selv under NT\'s opstart så snart den viser den blå opstarts-skærm, altså den med:
(WIndows NT 4.0 Service Pack 6
1 System processor, 64 MB RAM) osv.

jeg har prøvet at starte i safe mode, at loade BIOS defaults i BIOS, men intet virker, den bliver ved med at genstarte så snart den når at vise NT\'s blå
opstartsskærm!

er der nogen forslag til løsning af dette problem? jeg vil meget gerne kunne køre med en K6 233 i stedet for den Cyrix 110 MHz der sad i fra starten!

(lad være med at skrive hvis du bare vil fortælle mig at det er en gammel lorte maskine og at win2k er bedre!!!)
Avatar billede handmade Nybegynder
07. august 2001 - 06:18 #1
Kunne du ikke prøve (det vil vist være det letteste i første omgang) at fjerne de nye 2x16 Mb 72 pins RAM og se om den starter. Der er jo flere fejlmuligheder i dette her eftersom du har skiftet både CPU og RAM.
Avatar billede handmade Nybegynder
07. august 2001 - 06:31 #2
jeg har kigget i manualen til mit MB der osse kan køre med AMD K6 233 og den skal ikke have mere end 2.2 V. Kan det ikke tænkes at den får for meget strøm og bliver for varm simpelthen. Når den bliver for varm vil den jo enten stoppe eller resette..
Avatar billede msmows Nybegynder
07. august 2001 - 10:44 #3
Jeg tror handmade har fat i noget der, nogle ældre k6\'ere er præget lidt utydeligt, det kan se ud som om de skal have 2,8v men det er reelt kun 2,2v som handmade siger.
Avatar billede dbmdata Nybegynder
07. august 2001 - 22:19 #4
jeg prøvede at lave 3 startdisketter for at lave en windows repair, men da jeg så tændte compen igen, var den HELT død...
jeg konstaterede da at mit MB var brændt sammen...

Nu har jeg lånt et andet MB, som har Auto voltage på CPU\'en (kan indstilles i BIOS) så den får 2.9 volt på Core og 3.3 på IO

Da jeg startede op med dette MB virkede lortet perfekt!