Avatar billede otis Nybegynder
12. marts 2012 - 22:39 Der er 1 løsning

Returner fuldt filnavn ud fra regexp søgning på starten af filnavn.

Hvordan laver et regexp på en file_exists i PHP? Jeg har kun starten på filnavnet, som er "$variabel_".. Jeg skal derefter have den til at returnere det fulde filnavn. Jeg skal kun finde første/en forekomst, ud af flere.

Men det skal ikke være sådan at 3_foo.jpg kommer frem, når jeg søger på 13.

Er det fortrinsvis nemt, eller skal jeg virkelig til at bruge min midlertidige løsning som er: substr($final,0,strlen($_GET['id']))
Avatar billede otis Nybegynder
13. marts 2012 - 00:20 #1
Jeg løste det med glob() funktionen i php :-)