Avatar billede keped Nybegynder
12. marts 2012 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

script til at åbne usb key

jeg er hel ny ud i scripts, og mangler et script, der åbner for et usb stik, lige meget hvilken indgang den kommer i .
har lavet denne :
START E:\
START F:\
START G:\

men det åbner for alle 3 indgange på skift, og vil kun have åbnet for den der bruges.

nogle ideer ?
Avatar billede NCG Novice
12. marts 2012 - 12:51 #1
Det lyder som om du efterlyser en standard windows funktion...
Har du deaktiveret "automatisk afspilning", eller skal du have startet et program fra usb'en ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. marts 2012 - 12:55 #2
Du kan løse det vha. nedenstående VBScript (gemmes som en .vbs fil). Den finder alle drev på PC'en af typen "flytbar disk" og åbner drevet. Så hvis du har flere USB diske sat til samtidigt, vil de alle blive åbnet.

strComputer = "."
Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colDisks = objWMIService.ExecQuery("SELECT * FROM Win32_LogicalDisk WHERE DriveType = 2")
For Each objDisk in colDisks
    objShell.Run objDisk.DeviceID
Next
Set objShell = Nothing
Set objWMIService = Nothing
Avatar billede keped Nybegynder
12. marts 2012 - 13:12 #3
det var lige det jeg manglede , nu virker det efter hensigten, tak for det , 30 point til dig spotgun, når jeg finder ud af hvoedan der gives point.
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. marts 2012 - 13:28 #4
Super. Jeg lægger et svar her, så du kan give mig point.