Avatar billede Qhran Nybegynder
12. marts 2012 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mysql problem, create table

Hej alle sammen. Inden i svarer så skriv jeres svar som et svar og ikke som en kommentar for ellers kan jeg ikke give point.

Mit problem er at mit php dokument skal først indsætte noget i en tabel, og senere hen lave en tabel og den returnerer true hver gang, men når jeg kigger ind så er der ikke nogen ny tabel. Hvis i kan hjælpe så hjælp mig please. Koden er her:

<?

  $host = "localhost";
  $username = "root";
  $password = "hda99zkk";
  $database = "wishlist";
  $table = "members";

  MySQL_connect("$host", "$username", "$password") or die(mysql_error());
  MySQL_select_db("$database") or die(mysql_error());

  $user = $_REQUEST["username"];
  $pass = $_REQUEST["password"];
  $pass2 = $_REQUEST["passwordrepeat"];
  $email = $_REQUEST["email"];
  $email2 = $_REQUEST["emailrepeat"];

  if ($pass <> $pass2){
    echo "Sorry, but your account has not been created, you did not repeat your password correctly.";
  }

  if ($pass == $pass2){
    if ($email <> $email2){
      echo "Sorry, but your account has not been created, you did not repeat your email correctly.";
    }

    if ($email == $email2){
      $sql = "INSERT INTO $table (username, password, email) values ('$user', '$pass', '$email')";
      $result = mysql_query($sql);

      $create = "CREATE TABLE $claimeduser (
        wish varchar(100),
        pri varchar(10),
        date varchar(25),
        description varchar(10000)
        )";

      $createres = mysql_query($create) or die(mysql_error());
      if ($createres = true){
        echo "YES, YES...";
      }

      if ($result == true){
        echo "awesome";
      }
      else {
        echo "nonawesome";
      }

?>
Avatar billede Kaa85 Praktikant
12. marts 2012 - 11:14 #1
Er det bare mig eller giver du aldrig $claimeduser nogen værdi? For så kan jeg godt forstå det ik virker ;)
Avatar billede Qhran Nybegynder
12. marts 2012 - 11:22 #2
Ups, I see the error, det er fordi jeg også er i gang med login samtidigt, du har ret, undskyld... :/
Avatar billede Qhran Nybegynder
12. marts 2012 - 11:23 #3
Nu virker det, tak Kaa85, gider du at skrive det igen, som et svar, så jeg kan acceptere det og give dig point.
Avatar billede Kaa85 Praktikant
12. marts 2012 - 12:39 #4
Er det bare mig eller giver du aldrig $claimeduser nogen værdi? For så kan jeg godt forstå det ik virker ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2012 - 15:05 #5
Jeg er meget meget skeptisk overfor ideen om at oprette tabeller dynamisk paa denne maade.

Der boer vaere en tabel med claimuser som en kolonne.
Avatar billede Qhran Nybegynder
13. marts 2012 - 13:44 #6
Der er ingen der kan lide mine tabeller, men jeg vil hellere arbejde med tabeller og class end jeg vil arbejde med div og id
Avatar billede Kaa85 Praktikant
13. marts 2012 - 13:50 #7
Nu kan vi jo ikke se din html så om du arbejder med tabel og ikke div, kan vi ikke rigtig kommenterer på. Tror arne mener at han ikke synes det er en god ide at oprette en tabel pr. bruger og jeg kan ikke andet end at gi ham ret!