Avatar billede expnet Seniormester
11. marts 2012 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kategorisystem med to tabeller

Hej eksperter.
Jeg er ved at få grå hår af mit kategorisystem.
Jeg prøver at få lavet et træ, hvor den skal liste alle hovedkategorierne, og underkategorierne.
Hvis jeg står på en af hovedkategori, skulle den kun udskrive hovedkategorien, og underkategorierne.
Men jeg kan kun få den til at liste en hovedkategori med underkategorier.
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe med at bikse noget kode sammen der kan gør det muligt.
Sådan her ser min tabel struktur ud.

TABLE  "category"
category_id
category_name

TABLE "category_xref"
category_parent_id
category_child_id

----------------------------------

end til vider gå det fremad med det link du sendt fik idé fra dit link men synes ikke den afslutter og lave html tags rigtigt steder
<?

$q = mysql_query("SELECT c.category_id, cx.category_child_id, cx.category_parent_id, c.category_name
    FROM category AS c, category_xref AS cx
    WHERE c.category_id=cx.category_child_id");

    while($cate = mysql_fetch_assoc($q)){
        $cats[] = array('category_id' => $cate['category_id'], 'category_parent_id' => $cate['category_parent_id'], 'category_name' => $cate['category_name']);
    }

function generate_tree_list($array, $parent = 0, $level = 0){

  foreach ($array as $value)
  {
    $has_children=false;

    if ($value['category_parent_id']==$parent)
    {

      if ($has_children==false)
      {
        $has_children=true;
        echo '<ul>'."\n\n";
      }

      echo '<li>'.$value['category_name'].'';

      generate_tree_list($array,$value['category_id'],$level);

      echo '</li>'."\n\n";
    }

    if ($has_children==true) echo '</ul>'."\n\n";

    echo $value['parent_id'];
  }

generate_tree_list($cats);
echo "<hr>";

// 11 er for en af mine hovedkategorier, men der vil den så heller ikke udskrive selve hovednavnet først
generate_tree_list($cats,11);
?>
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2012 - 16:19 #1
<ole>

Hvad er begrundelsen for to tabeller?

/mvh
</bole>
Avatar billede expnet Seniormester
11. marts 2012 - 16:22 #2
Begrundelsen er at system jeg skal hente det fra er bygget sådan op, (Forstår jeg heller ikke hvorfor de har gjort sådan).

Men det er derfor..
Avatar billede expnet Seniormester
06. april 2012 - 18:57 #3
lukker uden held