Avatar billede Qhran Nybegynder
08. marts 2012 - 08:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '@gmail.com)' at line 1

Det er fejlen jeg får når jeg afprøver min kode i php. Jeg er i gang med at fikse det så den sender information ind i en tabel, uheldigvis vil den ikke, der går noget galt hver gang, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal gøre, her er koden.

  $host = "localhost";
  $username = "root";
  $password = "hda99zkk";
  $database = "wishlist";
  $table = "members";

  MySQL_connect("$host", "$username", "$password") or die(mysql_error());
  MySQL_select_db("$database") or die(mysql_error());

  $user = $_REQUEST["username"];
  $pass = $_REQUEST["password"];
  $pass2 = $_REQUEST["passwordrepeat"];
  $email = $_REQUEST["email"];
  $email2 = $_REQUEST["emailrepeat"];

  if ($pass <> $pass2){
    echo "Sorry, but your account has not been created, you did not repeat your password correctly.";
  }

  if ($pass == $pass2){
    if ($email <> $email2){
      echo "Sorry, but your account has not been created, you did not repeat your email correctly.";
    }

    if ($email == $email2){
      $sql = "INSERT INTO members (username, password, email) VALUES ($user, $pass, $email)";
      $result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
      if ($result == true){
        echo "Your account has been created succesfully. <a href=index.php>Click here</a> to go back.";
      }

      if ($result == false){
        echo "something went wrong, please try again.";
      }

når jeg prøver at bruge koden så har jeg indtastet en email et password og et brugernavn. Men den kommer tilbage med fejl, igen hver gang. Hvis i kan hjælpe vil jeg blive taknemmelig.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. marts 2012 - 08:58 #1
$sql = "INSERT INTO members (username, password, email) VALUES ($user, $pass, $email)"

Du skal huske at have ' rundt om de værdier du indsætter..

$sql = "INSERT INTO members (username, password, email) VALUES ('"&$user&"', '"&$pass&"', '"&$email&"')"

Måske det ik lige er & man bruger i php ..
Avatar billede Qhran Nybegynder
08. marts 2012 - 09:03 #2
Ja det fandt jeg ud af, og jeg har også rettet det, men den returnerer stadig falsk.
Avatar billede Qhran Nybegynder
08. marts 2012 - 09:05 #3
Fandt ud af det, efter at have rettet det var der noget der var skrevet forkert.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. marts 2012 - 09:23 #4
Super
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. marts 2012 - 09:23 #5
Og tak for point