Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 20:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes I lyder bedst?

Hvid betyder kulde og død, men kan også betyde fred og glæde. Netop de to følelser digtet slutter med.

eller hvor man bytter om på digtet og slutter. Altså:

Hvid betyder kulde og død, men kan også betyde fred og glæde. Netop de to følelser slutter digtet med.

Da jeg regner med at afslutte tråden hurtigt, må i gerne smide et svar med det samme ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
07. marts 2012 - 21:04 #1
Den sidste...
Og ingen points til mig...
Avatar billede Fidusen123 Nybegynder
07. marts 2012 - 21:14 #2
Jeg siger også den sidste;D
07. marts 2012 - 21:34 #3
De to sætninger hører vel til i forskellige sammenhæng.

Den første sætning lægger op til en fortsættelse, såsom en viere analyse og diskussion af et digt.  Såsom:  "....Netop de to følelser digtet slutter med.  Disse to følelser, som på en gang er komplimenter og modsætninger, illustrerer ......"

Den sidste sætning har mere klang af en afslutning, som hvis du har analyseret et digt i detaljer og så vil slutte med en sammenfatning, et punktum.  "...Netop de to følelser slutter digtet med punktum finale.

Så mit svar på hvad der lyder bedst er:  "Det kommer an på..."
Avatar billede pstidsen Novice
07. marts 2012 - 22:17 #4
Jeg synes også den sidste lyder bedst, men fik en af mine venner til at læse det igennem (det er en slags digtanalyse af et digt jeg selv skulle lave) og han synes nummer 1. Tager nummer 2 for det er netop en afslutning. Faktisk sidste sætning.
Avatar billede milter Ekspert
07. marts 2012 - 22:58 #5
Jeg stemmer på første udgave, men med et komma, så det bliver:

Netop de to følelser, digtet slutter med.
Avatar billede pstidsen Novice
08. marts 2012 - 13:26 #6
Slettede sætningerne.. Smid svar. Lukker i aften.
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2012 - 17:41 #7
Ingen point til mig, ellers tak :-)