Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 01:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

updater begge brugeres email adr

hej

det er sådan at jeg skal i gang med at lave sådan at bruger kan updater sin email til hjemmesiden altså lave om på den,

den måde som jeg har gøre det på det er sådan her

<a href="admin_bruger_emailupdater.php?id=<?php echo $row['id'];?>"><?php echo $row['email'];?></a>

så kommer vi over til "admin_bruger_emailupdater.php"

<?php
            $id = $_GET['id'];
            $result = mysql_query("SELECT * FROM `brugere` WHERE id = $id");
                $num_rows = mysql_num_rows($result);
                            if ($num_rows == 0) {
                                echo "admin_index.php";
                            }
                    while($row = mysql_fetch_array($result))
                        {
            ?>
            <form method="post" action="admin_emailupdater.php">
                <input type="email" name="email" placeholder="<?php echo $row['email'];?>" value="<?php echo $row['email'];?>">
                <br>
                <input type="submit" value="Updater email" name="updater">
            </form>
            <?php
                }
            ?>

så når vi kommer over til den næste bruger så ske der fejl og så begge brugere har den samme email..

<?php
include("include/database/db.php");

$result = mysql_query("SELECT * FROM brugere") or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
    echo "$row[email]";

}

if (isset($_POST['updater'])) {

    $email = $_POST['email'];

    $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email'";
    $resultat = mysql_query($tabledata);

if ($resultat) {
    header("Location: admin_index.php");
}
else {
    echo "Der ske en fejl";
}
else
    echo "Der ske ingen ting";
?>

det som jeg ser som et problem det er at begge bruger for den samme email men jeg mener at det gå galt nede i den sidste og jeg kan virkelig bare ikke se hvad der gå galt siden det er sådan?.. :(
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
04. marts 2012 - 05:33 #1
Følgende query

$tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email'";

vil jo selvfølgelig opdatere alle dine brugere, eftersom du ikke kun går efter 1 bruger. Du mangler noget ala det her

$tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE id = '$id'";
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 12:56 #2
der ske ingen ting.. :( når jeg klik på updater så gå det bare tilbage til admin_index.php
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 13:42 #3
<ole>

Prøv at rette admin_bruger_emailupdater.php til:

<?php
$id = $_GET['id'];
$result = mysql_query("SELECT * FROM `brugere` WHERE id = $id");
$num_rows = mysql_num_rows($result);
if ($num_rows == 0) {
    echo "admin_index.php";
}
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>
    <form method="post" action="admin_emailupdater.php">
    <input name="id" value="<?php echo $row['id'];?>" type="hidden">
    <input type="email" name="email" placeholder="<?php echo $row['email'];?>" value="<?php echo $row['email'];?>">
    <br>
    <input type="submit" value="Updater email" name="updater">
    </form>
<?php
}
?>

- og den næste fil:

<?php
include("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_POST['id'];
    $email = $_POST['email'];

    $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $id";
    $resultat = mysql_query($tabledata);

    if (mysql_affected_rows($resultat) > 1) {
        header("Location: admin_index.php");
    }
    else {
        echo "Der ske en fejl";
    }
else
    echo "Der ske ingen ting";
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 13:51 #4
Warning: mysql_affected_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\Ny\admin_bruger_email_updater.php on line 12
Der ske en fejl

<?php
include("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_POST['id'];
    $email = $_POST['email'];

    $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $id";
    $resultat = mysql_query($tabledata);

    if (mysql_affected_rows($resultat) > 1) {
        header("Location: admin_index.php");
    }
    else {
        echo "Der ske en fejl";
    }
else
    echo "Der ske ingen ting";
?>

det vil sige ved nr 2 if... :) er der fejl
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 13:56 #5
Nåår jeg gå helt tilbage til hvor man kan se brugere så er email updater :s mærkeligt.. :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 14:15 #6
Prøv:

    $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $id";
    $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 14:18 #7
den kommer frem og siger

Warning: mysql_affected_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\Ny\admin_bruger_email_updater.php on line 12
Der ske en fejl
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 14:35 #8
Sådan her ser kode ud :

        <?php
        $id = $_GET['id'];
        $result = mysql_query("SELECT * FROM `brugere` WHERE id = $id");
        $num_rows = mysql_num_rows($result);
        if ($num_rows == 0) {
            echo "admin_index.php";
        }
        while($row = mysql_fetch_array($result))
        {
        ?>
            <form method="post" action="admin_bruger_email_updater.php">
            <input name="id" value="<?php echo $row['id'];?>" type="hidden">
            <input type="email" name="email" placeholder="<?php echo $row['email'];?>" value="<?php echo $row['email'];?>">
            <br>
            <input type="submit" value="Updater email" name="updater">
            </form>
        <?php
        }
        ?>

admin_bruger_email_updater.php

<?php
include("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_POST['id'];
    $email = $_POST['email'];

    $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $id";
    $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

    if (mysql_affected_rows($resultat) > 0) {
        header("Location: admin_index.php");
    }
    else {
        echo "Der ske en fejl";
    }
else
    echo "Der ske ingen ting";
?>
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 15:08 #9
Sorry - my bad! Prøv med:

if (mysql_affected_rows() > 0) {
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 15:11 #10
den bliver ved med at sige samme fejl.
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 15:12 #11
Sorry.. men tak for hjælpen Ole.. :) jeg skulle bare væk med det $resultat

jeg lukker den bare selv :)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 15:34 #12
hvordan skal jeg gøre sådan at jeg ikke har de eneste email adr .. f.eks hvi den en er admin email og den anden er bruger email :) så vil det være lidt fucket op :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 15:41 #13
Det forstod jeg ikke
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 15:44 #14

$bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$email'");
        if(mysql_num_rows($bruger) < 0){
            header("Location: fejl_email.php");
            $errorCount++;
        }

ligesom her hvis email er ind i databasen så vil den ikke updater email..
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 15:53 #15
Jeg forstår stadig ikke, hvad du vil - men jeg kan heller ikke lave det hele for dig  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 15:54 #16
Kan man ikke gøre sådan her

$bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$email'");
        if(mysql_num_rows($bruger) < 0){
            $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $id";
            $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

            if (mysql_affected_rows() > 0) {
                header("Location: admin_index.php");
            }
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 16:03 #17
Jeg ved ikke, hvad du har af variabler, men hvis det ikke virker, skal du nok prøve noget i stil med:

$bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$email'");
        if(mysql_num_rows($bruger) < 0){
            $row = mysql_fetch_assoc($bruger);
            $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $row[id]";
            $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

            if (mysql_affected_rows() > 0) {
                header("Location: admin_index.php");
            }
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 16:06 #18
både min og din der kommer den frem og siger ; Der ske en fejl
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 16:29 #19

<?php
include("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_POST['id'];
    $email = $_POST['email'];

    $bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$email'");
        if(mysql_num_rows($bruger) < 0){
            $row = mysql_fetch_assoc($bruger);
            $tabledata = "UPDATE brugere SET email = '$email' WHERE `id` = $row[id]";
            $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

            if (mysql_affected_rows() > 0) {
                header("Location: admin_index.php");
            }
else
    echo "Der ske ingen ting";
?>
Avatar billede tobrukDk Novice
04. marts 2012 - 16:48 #20
jeg prøver lige selv at kig på det...