Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
28. februar 2012 - 21:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Auto udvidelse af bunden på hjemmeside

Hejsa

Hvordan laver man automatisk udvidelse af en webside i bunden.
Dvs. Jeg er gang med at lave kommentar funktion på siden, og vil gerne have at sidens bund udvider / flytter sig sammen med eller efterhånden som kommentarne bliver skrevet.

Se evt siden her

http://www.test.abhalgreen.dk/debat_ris_ros.htm
klik evt på opret kommentar, så kan man se at bunden ikke ikke rykker med.

Mvh
Jimmi
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. februar 2012 - 21:29 #1
Adressen viderestiller til dit server-admin?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 21:33 #2
Din iframe på siden giver en "temporary redirect" til one.com's kontrolpanel.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
28. februar 2012 - 21:56 #3
Det skulle være rettet nu. Prøv venligst igen
Avatar billede pstidsen Novice
28. februar 2012 - 22:20 #4
Er det ikke bare:
height: 100%
min-height: XXXXpx
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 22:40 #5
Du har en højde på .indexdebat og på .middlebox. Dem må du fjerne.

Din .endbottomspace har en "float: left;". Fjern den og tilføj "clear: both;"

Din .end har en "float: left;". Fjern den.

Og hvis du ikke vil have så lang afstand ned til din div.endbottomspace, fjerner du bare nogle af de mange <br> du har i din div.midlebox. :)
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. februar 2012 - 03:07 #6
Jeg har ændret dine forslag og jeg fik lavet således at siden tilpasser sig. Dog måtte jeg lige ændre nogle classnavne i css da mine andre sider gik i kluder hvis jeg ændrede tingene.

problemer er nu at iframe har en fast størrelse

<IFRAME style="BORDER-BOTTOM: #000000 0px solid; BORDER-LEFT: #000000 0px solid; MARGIN: 0px; WIDTH: 500px; HEIGHT:800px; BORDER-TOP: #000000 0px solid; BORDER-RIGHT: #000000 0px solid" src="/____widgets/guestbook/?gbook=180192359" frameBorder=0 allowTransparency meta="guestbook"></IFRAME>

og den tilpasses jo ikke. Jeg har prøvet at sætte højden til auto men så bliver den bare meget lille.

Mvh
Jimmi
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. februar 2012 - 03:11 #7
Jeg har ændret med dine forslag - Dog med lidt ændring i mine class navne da de andre sidder ellers går i kluder. Jeg har fået siden til at udvide sig med ændringerne, men selve iframe udvider sig ikke med.

<IFRAME style="BORDER-BOTTOM: #000000 0px solid; BORDER-LEFT: #000000 0px solid; MARGIN: 0px; WIDTH: 500px; HEIGHT:800px; BORDER-TOP: #000000 0px solid; BORDER-RIGHT: #000000 0px solid" src="/____widgets/guestbook/?gbook=180192359" frameBorder=0 allowTransparency meta="guestbook"></IFRAME>

Her er højde og brede faste. Hvis jeg ændre højde til auto bliver framet bare lille, så spørgsmålet er om jeg skal have en anden stump kode fra kildekoden til min "gæstebog"

Mvh
Jimmi
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
29. februar 2012 - 03:21 #8
Her one.com kilde kode på hele gæstebog

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=Windows-1252">
<meta name="robots" content="noindex, nofollow, noarchive">
<title>Min gæstebog</title>
<style>
body { margin: 0px; }
p { margin: 0px 0px 0.5em; line-height: 1.8em; }
.entry { margin-bottom: 10px; padding: 17px; border: 1px solid #E7E7FF; }
.dateandtime { text-align: right; }
.guestname { font-weight: bold; }
.guestname a { text-decoration: underline; }
.guestname a:hover { text-decoration: underline; }
.message { margin-top: 12px; }
.edit { text-align: right; margin-top: 5px; }
.edit a { text-decoration: underline; }
.edit a:hover { text-decoration: underline; }
.pageselector { font-weight: bold; width: auto; text-align: center; }
.pageselector a { text-decoration: none; }
.pageselector a:hover { text-decoration: none; }
form { margin: 0px; padding: 0px; }
.inputform { width: 100%; table-layout: fixed; }
.input { width: 100%; }
textarea { padding: 1px; margin-top: 2px; width: 100%; height: 120px; overflow-y: auto; }
.code { width: 50px; }
.captcha { display: block; }
.signlink { background: transparent; border: 0; text-decoration: underline; margin: 0; padding: 0; cursor: pointer; }
.dateandtime { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.guestname { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #076e41; }
.guestname a { color: #076e41; }
.guestname a:hover { color: #076e41; }
.message { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.edit { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; }
.pageselector { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.pageselector a { color: #8fcb46; }
.pageselector a:hover { color: #333333; }
.signlink { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #076e41; }
.bodybg { background: #FFFFFF; }
.decoration { color: #8fcb46; }
.decoration_border { border-color: #8fcb46; }
.edit { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.edit a { color: #8fcb46; }
.edit a:hover { color: #333333; }
.linkback { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.linkback a { color: #8fcb46; }
.linkback a:hover { color: #333333; }
.label { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #333333; }
.star { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #8fcb46; }
.error { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; color: #8fcb46; }
.form { font-family: Verdana, Sans-Serif; font-size: 8pt; border: 1px solid #8fcb46; color: #333333; background: #FFFFFF;}
</style>
<script language="javascript">
<!--

  // Hide scrollbar until the height of the window is adjusted.
  document.writeln("<style>body { overflow: hidden }</style>");

  // Adjust the height of the iframe.
  function resize_iframe()
  {
    try {
      var d = document.getElementById("main");
      window.frameElement.style.height = d.scrollHeight + 2*d.offsetTop;
    }
    catch(e) {}

    // Show the scrollbar if it is needed.
    if (self == top)
      document.body.style.overflow = "auto";
  }

  //
  function setn(s) {
    document.forms.f.noop.value = s;
  }

// -->
</script>
</head>
<body class="bodybg">
<div id="main">
<br>
<div align="center">
<form method="get">
  <input type="submit" value="Opret kommentar" class="signlink">
  <input type="hidden" name="show" value="top">
  <input type="hidden" name="gbook" value="180192359">
  <input type="hidden" name="page" value="0">
</form>
</div>
<br>
<div class="guestbook">

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Anders Hansen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">29. februar 2012 02:47</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : test</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 23:46</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : test</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 23:45</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : wer</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 22:19</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Hans pedersen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 21:57</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : test</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 21:54</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Anders Hansen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 21:53</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Jimmi Andersen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 21:20</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Anders Hansen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 20:35</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>

<table class="entry decoration_border" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr>
  <td><div class="guestname">Kommentar oprettet af : Anders Hansen</div></td>
  <td><div class="dateandtime">28. februar 2012 20:35</div></td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2"><div class="message"><p>test</p></div></td>
</tr>
</table>

  </td>
</tr>
</table>
</div>

<script language="javascript"><!--
// Adjust the height of the iframe.
  resize_iframe();
// -->
</script>

</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 18:30 #9
Jeg ville have foreslået du brugte javascript til at justere højden på din iframe så den passer med gæstebogen. Men gæstebogen ser ud til at tilpasse højden med din iframe. Så jeg har på fornemmelsen det ikke vil komme til at virke.

Men det udelukker ikke at man kan lave noget smart med javascript. Jeg er bare elendig til javascript, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
23. marts 2012 - 12:12 #10
Er der nogen der vil have point
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
28. marts 2012 - 13:40 #11
Ok