Avatar billede ajs Praktikant
28. februar 2012 - 11:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gøre SumColor tilgængelig for alle Excel-regneark

Hej

Jeg har lavet en function i en Excel-fil SumColor.xlsm som jeg har gemt under Modules.Modules2. Bagefter gemmer jeg SumColor.xslm som SumColor.xlam

Programmet ser sådan ud:

Option Explicit
Function SumColor(Cel, ran As Range) As Double
    Dim colo, colsum As Integer
    Dim c As Object
    colo = Cel.Interior.ColorIndex
    colsum = 0
    For Each c In ran.Cells
        If c.Interior.ColorIndex = colo Then
            colsum = colsum + c.Value
        End If
    Next c
SumColor = colsum
End Function

Jeg åbner så et tomt regneark og tilføjer SumColor.xlam som tilføjelsesprogram. Det virker ikke!!! Jeg kan ikke starte SumColor ved at skrive =sumcolor(F4;F5:F6) i Excel. Jeg kan se at der er et andet VBAProject ud over (Mappe1) som hedder (SumColor.xlam) hvor funktionen ligger under Modules.Modules2 men mit regneark Mappe1 kan ikke få fat i det.

Jeg har prøvet at kopiere programmet fra SumColor.xlam til Mappe1 under moduler også kan jeg godt kalde det via =SumColor(etc.) men så skal jeg kopiere det hver gang?!?

Hvordan løser jeg det?

- AJS
Avatar billede ajs Praktikant
28. februar 2012 - 15:47 #1
Nu kan jeg se at makroer i vbaprojectet SumColor.xlam er slået fra men de ikke er det i vbaprojectet Mappe1. Jeg har prøvet at tage min oprindelige filer SumColor.xlsm og SumColor.xlam men der er makroerne slået til.

Hvordan kan det være at når jeg åbner et nyt regneark at makroerne i mit tilføjelsesprogram bliver slået fra og kan det eventuelt løse det hvis de bliver slået til på en måde?

- AJS
Avatar billede ajs Praktikant
28. februar 2012 - 16:21 #2
Hej

Jeg har fundet en løsning.

- AJS