Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. februar 2012 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan button event i usercontrol afvikles for Page_Load?

På hovedsiden aktiveres en UserControl via ButtonEvent i codebehind:

PlaceHolder1.Controls.Add(Page.LoadControl("~/demo.ascx"))

På UserControl er der en Save knap - som skal gemmes data. Da UserControl er skabt dynamisk loades den ind i Page_Load på hovedsiden, hvis den er aktiveret.

Problemet er at eventen fra Save knappen først afvikles til sidst i Page_Load på hovedsiden.

Hvordan får jeg den til at blive afviklet først???

?:o) karsten_larsen
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2012 - 11:29 #1
En click-event afvikles ikke i page_load - både page_load og button_click er hver deres selvstændige event - men når så er sagt så kan du ikke ændre på rækkefølgen af page lifecycle.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. februar 2012 - 11:35 #2
keysersoze ->

hmm - hvordan kan jeg så gemme data i databasen fra UserControl inden de hentes i Page_Load på hovedsiden?

?:o) karsten_larsen
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2012 - 18:41 #3
Så må du lade være med at benytte webform-specifik kode - men fx simpel Request.Form. Men mon ikke det også kunne løses ved at du kontrollerede Page.IsPostback i Page_Load og dermed først hentede data i din click-event ved gem.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. februar 2012 - 23:23 #4
keysersoze ->

Super - fik flyttet rundt på event og brugte prerender - så fungerer det.

Vil du lave et svar. Tak for hjælpen

:o) karsten_larsen
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2012 - 23:28 #5
svar :)