Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
26. februar 2012 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Java opgave - array.

Hvordan vil du finde ud af hvilken plads et bestemt element er placeret i et array? F.eks. første 'A' i et navn.

- Nogle der kan give svaret på denne opgave?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 20:57 #1
Du kender længden på array'et, så du laver et loop og stopper når du har stødt på 'A' i navnet, og på det tidspunkt ved du også hvilket index dette element har.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 21:00 #2
Husk også at lukke dine gamle spørgsmål.
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
28. februar 2012 - 12:59 #3
Ja okay, det kan jeg faktisk godt se.

Er det så et while eller for loop?

- Har lukket de andre spg. nu :)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 18:49 #4
Begge dele kan bruges.

Jeg ville bruge et for-loop, hvis det var en metode der skulle returnere det første index hvor du har et navn med 'A' i. Og ellers en while-loop, fordi du alligevel skal have en variabel uden for loopet hvor du gemmer indexet, så du stadig kender den når du bryder ud af loopet. Men det er en smagssag, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet.

Du kan vise et løsningsforslag hvis du vil have nogle kommentarer til det. :)
Avatar billede Christian_Marcussen Nybegynder
07. august 2013 - 17:00 #5
Svar.