Avatar billede MartinJakobsen Nybegynder
25. februar 2012 - 23:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Update div der inkluderer SQL

Hej alle!

Jeg har en menu hvor et script checker om der er kommet nye beskeder i ens indbakke, gæstebog osv. Hvordan får jeg denne div der indeholder menuen til at opdatere hvert minut? Jeg modtager nemlig fejl når der er inkluderet SQL i div'en :-/

Nogen hjælp? Jeg har overvejet at prøve med javascript, men jeg er helt på bar bund med javascript, og jeg forstår ikke hoved eller hale :(

På forhånd tak :-)
Avatar billede Broxigar Praktikant
26. februar 2012 - 00:07 #1
Mit umiddelbare gæt ville være noget AJAX med jQuery, hvor du henter indholdet fra en .php side som laver et query, og indsætter dette i din div.

Prøv at læse lidt op på AJAX. Derudover, så er hvert minut lidt for ofte hvis din server ikke er skaleret til mange brugere.
Avatar billede MartinJakobsen Nybegynder
26. februar 2012 - 00:13 #2
Jeg har fundet dette script til jQuery, men hvad skal der stå ved "//Code to handle change goes here"?

function checkStatus() {
    setTimeout('checkStatus()',10000);
    $.ajax({
        url: "checkStatus.php",
        success: function(data){
            //Code to handle change goes here
        }
    });
}
setTimeout('checkStatus()',10000);
Avatar billede Broxigar Praktikant
26. februar 2012 - 12:29 #3
Hmm, har ikke arbejdet så meget med jquery selv, men jeg vil tro at du skal lave noget DOM.manipulation hvor du sætter nyt indhold i din <div>
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2012 - 13:19 #4
Kig på disse jQuery metoder http://api.jquery.com/category/manipulation/dom-insertion-inside/ til at manipulere med netop DOM samt på success her http://api.jquery.com/jQuery.ajax/ hvor der arbejdes med outputtet fra din PHP-side.
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2012 - 17:13 #5
<ole>

Men husk, at man - selvom du ofte læser det modsatte i tutorials på WWW - aldrig HTML-formaterer data på serveren, før de sendes tilbage til klienten.

Data formateres som JSON eller XML, før de sendes tilbage. I browseren parses responsen og data indsættes i elementer, oprettet med DOM - og elementerne indsættes i dokumentet med DOM.

/mvh
</bole>
Avatar billede MartinJakobsen Nybegynder
07. marts 2012 - 09:43 #6
Mange tak for hjælpen, smid et svar, så lukker jeg tråden :-)
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2012 - 09:50 #7
svar - såfremt mit svar var til hjælp.
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2012 - 09:50 #8
hov..