Avatar billede fiffi Novice
25. februar 2012 - 16:54 Der er 1 løsning

Relation til interval

Det drejer sig om et trimprogram hvor løberne er grupperet efter alder.
Jeg har en tabel med alle løberer og deres alder.
Derudover har jeg en tabel med aldersgruppering, fx.
AlderFra  AlderTil      Gruppe
0          10            0 - 10 år
11        15            11 - 15 år
16        100            over 16 år

Jeg kan selvfølgelig lave en tabel med alle aldre fra 0 til 100 og så lave grupperinger efter denne. Da de fleste løb har forskellige aldersgrupperinger og derfor skal ændre i tabellerne fra 0 - 100. Jeg kunne derfor godt tænke mig om man kan lave en forespørgsel som "knytter" alderen til det korrekte gruppeinterval. Kan dette lade sig gøre.

Håber i forstår
Avatar billede fdata Forsker
26. februar 2012 - 17:59 #1
En forespørgsel er måske ikke den mest logiske måde at lave opslaget på. Hvad med en lille funktion, f.eks.:

Function FindGruppe(Alder As Integer) As String
  Dim Rst As Recordset

  Set Rst = CurrentDb.OpenRecordset("Grupper", dbOpenSnapshot, dbSeeChanges)
  With Rst
    Do Until .EOF
      If Alder >= !AlderFra And Alder <= !AlderTil Then
        FindGruppe = !Gruppe
      End If
      .MoveNext
    Loop
  End With
  Set Rst = Nothing
End Function

Koden smider du bare ind i et tilfældigt modul.