Avatar billede simsen Mester
25. februar 2012 - 15:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Visual Paradigm og foreign key problemer

Hej,

Da jeg ikke får svar på deres forum, så forsøger jeg desperat at at efterlyse en herinde, der har lidt kendskab til området i forbindelse med C#.

Mit problem er at alting kører perfekt....sålænge jeg ikke har foreign keys i mine tabeller (eller vil bruge dem i koden).

Normalt når jeg vil have en liste skriver jeg sådan i C#;

DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_CompanyCriteria companyCriteria = new AnsiCrm_CompanyCriteria();
            companyCriteria.PhoneNo.Eq("1234");
            DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_Company[] companies = companyCriteria.ListAnsiCrm_Company();

Ingen problemer - det kommer pænt ud. Men nu vil jeg så i stedet for PhoneNo have fat i CustomerId som er foreign key i tabellen...der findes bare ikke nogen (altså den har ikke oprettet den i VP) CustomerId - så hvordan får jeg fortalt, at den skal altså tage alle med CustomerId = 1?

Det er også galt, når jeg vil oprette en Company. Det går godt når jeg skriver;

DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_Company companies = DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_CompanyDAO.CreateAnsiCrm_Company();
            companies.Name = appendixName;
            DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_CompanyDAO.Save(companies);

Men nu vil jeg også oprette firmaet med CustomerId og det har den (intellisense) ikke - her har den dog en den kalder Customer.

Men forsøger jeg mig med nedenstående kommer den og brokker sig og siger at ORMID cannot be assigned to - it is read only.

DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_Company companies = DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_CompanyDAO.CreateAnsiCrm_Company();
            companies.Name = appendixName;
            companies.Customer.ORMID = 1;
            DatabaseGeneric.EntityClasses.AnsiCrm_CompanyDAO.Save(companies);

Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående?

mvh
simsen :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. februar 2012 - 20:59 #1
Hej Simsen
Må jeg høre hvorfor du anvender VP til din kode?
Avatar billede simsen Mester
05. marts 2012 - 15:43 #2
Hej Janus,

Undskyld det sene svar. Jeg har været syg :-(

Jeg har valgt VP, da jeg synes det har været den ORM, der har været lettest at gå til (altså den, jeg har kunnet finde mest at læse om mht. tutorials osv.) og så fordi en af mine bekendte bruger den i Java sammenhænge og sværger til den.

Jeg har haft taget kontakt til VP, og de kæmper med problemet. Så jeg kan som godt forstå, at jeg som dødelig nybegynder, har problemer. Jeg håber de kommer frem med en løsning på problemet. Ellers kan den jo ikke bruges til ret meget.