Avatar billede Brunoholm Nybegynder
25. februar 2012 - 11:26 Der er 5 kommentarer

Installation af flere usb webkameraer på Windows XP

Jeg har 4 stk. ZSMC USB Pc Camera (ZS0211)
som jeg har tilsluttet min HP Compag computer.
Først på hver sin usb-port, sidenhen på en 7 port Hub med strømforsyning.
Jeg har installeret den samme driver (ZS0211) 4 gange, altså een gang for hvert Camera og de virker alle 4 nøjagtige ens kameraer, helt perfekt. Der er ikke noget at komme efter, det kører bare.
MEN... Når jeg genstarter computeren, hvorpå jeg har installeret:
Windows XP Pro med servicepack 3, påstår Windows at der er fundet nyt hardware og jeg skal nu igen installere den samme driver 3 gange, altså driveren til de 3 kameraer jeg har tilsluttet siden jeg tilsluttede det første kamera.
Kan man ikke undgå dette ?
Det er da frygtelig irriterende!
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2012 - 22:46 #1
har du 4 webkameraer  som kør på samme computer ????

du  skal ha en usb hop

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-hub/usb-hub.asp?gclid=CJe4x7SMuq4CFUG9zAodulp6Bg

så bruger du  kun en usb til med alle så kan du :-)  eller så kør dem i mode :-)
Avatar billede Brunoholm Nybegynder
26. februar 2012 - 04:05 #2
Hej rasmus64745,
tak for dit svar, som jeg vist (desværre) ikke rigtig kan bruge til noget.
1: Ja, jeg har 4 nøjagtige ens webkameraer, samme type, samme model o.s.v.
tilsluttet den samme computer.
2: Hvad er en hop? - mener du ikke en hub ?
Jeg har allerede en hub, endda een af de bedre, nemlig een med strømforsyning,
men som jeg skriver i mit indlæg, så virker det ikke.
3: Hvad er mode? og hvordan får jeg kameraerne til at køre i mode?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 10:55 #3
har du sådan en her http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQDiHhKBJWE7wQv9y7u-3CWS5S7g7yPrdPyKNfTVWcB50qLjWpx81TxHTL0 ??

den ene usb  skal i pc  pg i hubbe  skal de 4  webkameraer  i og så skal du i Kontrolpanel\Hardware og lyd og  klikke  på \Enheder og printere  og se om du kan se dine 4  webkameraer :-))

3: Hvad er mode? og hvordan får jeg kameraerne til at køre i mode?

mode er windows xp mode  eller VirtualBox  eller er n lille program så gør det muligt at køre windows  i en Virtual vindu  så kan du køre en webkameraer  ind på din computer og en anden ind VirtualBox  så kør de ikke samme  og vil du ikke vil det . så skal du ha en usb hub
Avatar billede Brunoholm Nybegynder
26. februar 2012 - 11:37 #4
Hej igen,
hermed følger svar:
Ja, jeg har en hub.
Jeg kan sagtens se alle 4 kameraer og endda benytte dem,
men når jeg genstarter windows skal driveren installeres igen
og det er hver jeg genstarter windows og til alle kameraerne på det første jeg tilsluttede.
Det virker som at windows ikke gemmer opsætningen.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 17:21 #5
din usb hub sidder der  4 kameraer i usb hub ???