Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:05 Der er 8 kommentarer

Hjælp: syntax error, unexpected $end in

Hej.

Jeg er igang med at lave et MEGET simpelt login system i PHP, MySQL og html.

Jeg har lavet selve login.php, men når jeg prøver at køre filen siger den:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/virtual/domæne/public_html/admin/login.php on line 54.

Linje 54 er sidste linje i koden, og sidste del af koden (som er html-delen) ser således ud:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<div id="container">
    <form action="login.php" method="post">
    <p>
    <label>Username:</label><input type="text" name="username" />
    </p>
    <p>
    <label>Password:</label><input type="passowrd" name="password"  />
    </p>
    <input type="submit" name="sub" />
    </form>
</div>
</body>
</html>

Ved I hvad fejlen kan være?
Avatar billede olebole Juniormester
24. februar 2012 - 13:11 #1
<ole>

Det har intet med den kode at gøre. Fejlen er en PHP-fejl, så den ligger i noget PHP-kode

/mvh
</bole>
Avatar billede danco Nybegynder
24. februar 2012 - 13:12 #2
Det kunne være en mulighed at du har glemt at lukke en parentes eller }.
Men som Ole siger, så bliver vi nødt til at se noget PHP kode før vi kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:23 #3
Tak for svaret.. jeg har prøvet at se min php kode igennem, men kan simpelthen ikke finde nogle fejl.

<?php
session_start();
if(isset($_POST['submit'])){
    $username = $_POST['username'];
    $password = $_POST['password'];
    include('../includes/db_connect.php');
    if((empty($user)) || empty($password))
        {
            echo 'Fejl!';
        }
        else{
            $user = strip_tags($user);
            $user = $db->real_escape_string($user);
            $password = strip_tags($password);
            $password = $db->real_escape_string($password);
            $password = md5($password);
            $query = $db->query("SELECT user_id, username FROM user WHERE username='$user' AND password='$password'");
            if($query->$num_rows ===1)
            {
                while($row = $query->fetch_object())
                {
                    $_SESSION['user_id'] = $row->user_id;
                }
                header('location: index.php');
                exit();
            }
            else
            {
            echo 'fejl';
            }
?>

Hvis nogle kan se fejlen, så skriv gerne et svar, så I kan få point.
Tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2012 - 13:35 #4
Ser ud til at du har 6 { men kun 5 }

Kan være mig der har talt forkert.
Avatar billede olebole Juniormester
24. februar 2012 - 13:37 #5
#4 >> Præcis!  *o)

Prøv:

            echo 'fejl';
            }
?>
Avatar billede olebole Juniormester
24. februar 2012 - 13:40 #6
Det er den else-klausul, der følger efter første echo 'Fejl!';, som aldrig afsluttes  =)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:44 #7
Ufatteligt.. jeg havde ellers talt efter..

Det virker nu

Tak for hjælpen!

Michael, skriv svar hvis du vil have point
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. februar 2012 - 13:46 #8
Ellers tak, samler ikke på point. Læg bare et svar selv og accepter svaret, hvis du altså ikke vil give dem til danco, som jo faktisk havde løsningen på dit problem i #2.