Avatar billede gr8m8 Novice
23. februar 2012 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Prestashop side kører langsomt

Hej Eksperter.

Jeg er ved at udvikle en webshop med Prestashop. Mit problem er at det tager 10-12 sekunder fra man trykker på et link i produktmenuen til det vises på siden. Nogen ide om hvorfor dette kan være og hvad jeg kan gøre for at forbedre det?

Der er over 30.000+ varenumre i shoppen og der er rykket meget frem og tilbage, så jeg mistænker lidt produktdatabasen til at være den slemme her, men er langt fra sikker.

Håber i kan og vil hjælpe.

:-)
Avatar billede gr8m8 Novice
23. februar 2012 - 22:07 #1
Nok en god ide med et link til siden også :-)

http://easycomp.dk/
Avatar billede gr8m8 Novice
23. februar 2012 - 22:34 #2
Ser ud til at en SQL oprydning af kaliber hjalp gevaldigt og reducerede load tider fra 12 sekunder til 4-5 sekunder.

Her er koden som jeg fik af en anden hjælpende sjæl :-)

DELETE FROM `ps_attribute_impact` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_category_product` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_image` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_image_lang` WHERE `id_image` NOT IN (SELECT `id_image` FROM `ps_image`);
DELETE FROM `ps_product_lang` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_product_attribute` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_product_attribute_combination` WHERE `id_product_attribute` NOT IN (SELECT `id_product_attribute` FROM `ps_product_attribute`);
DELETE FROM `ps_product_attribute_image` WHERE `id_product_attribute` NOT IN (SELECT `id_product_attribute` FROM `ps_product_attribute`);
DELETE FROM `ps_feature_product` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_feature` WHERE `id_feature` NOT IN (SELECT `id_feature` FROM `ps_feature_product`);
DELETE FROM `ps_feature_lang` WHERE `id_feature` NOT IN (SELECT `id_feature` FROM `ps_feature`);
DELETE FROM `ps_feature_value` WHERE `id_feature` NOT IN (SELECT `id_feature` FROM `ps_feature`);
DELETE FROM `ps_feature_value_lang` WHERE `id_feature_value` NOT IN (SELECT `id_feature_value` FROM `ps_feature_value`);
DELETE FROM `ps_accessory` WHERE `id_product_1` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
DELETE FROM `ps_specific_price` WHERE `id_product` NOT IN (SELECT `id_product` FROM `ps_product`);
Avatar billede gr8m8 Novice
23. februar 2012 - 22:35 #3
Se løsning over denne..
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2012 - 23:37 #4
<ole>

Hvis du er nødt til at rydde op på den måde, bør du vist læse op på fænomenet foreign keys i MySQL.

Som altid, når der er tale om performanceproblemer med databaser, kommer man til at tænke på, om du overhovedet indekserer dine tabeller.

/mvh
</bole>