Avatar billede roskilde1987 Juniormester
22. februar 2012 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken open source program ville i anbefale

Hej.

en kammerart og jeg ville lave en lille hjemmeside, hvor at det skal være muligt at oprette brugere på.

Det er for en kreds af spejdere, hvor vi skal kunne have;

forum,
Køb/salg,
blog om turene, med mulighed for billeder i.
artikler,
Artikkel menu, hvor man kan finde andre brugeres artikler.
upload af billeder (Måske et par hundrede pr person)
kunne sende beskeder indbyrdes mellem brugerne,
Vennelister.
lave foto albums. (Flere pr. brugere.)
drop down menu.
Personlig profil med billeder og fakta om en selv.
Profil søgning.

Vi har kigget lidt på Drupal, men har læst at ved mange brugere online, går det ned. Vi forventer opimod 100-200 brugere online samtidig, under større møder og debatter.

Ellers har vi overvejet PhPBB, da det var nemt at oprette, men vi syntes brugerfladen er tam, og vi ved ikke om der er moduler til andet end forum.

Dolphi har vi også set på, men ønsker ikke at betale for en udvidet pakke. Det læste vi noget om, i forhold til reklamebanner o.l.

Joomla er også i søgelyset, men ved ikke rigtig hvordan den brugerflade virker og om forummet kommer til at køre rigtigt.

hvilket program ville i anbefale?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
22. februar 2012 - 22:35 #1
Ingen der har et forslag til hvilket program i ville anvende?
Avatar billede f2f4 Novice
23. februar 2012 - 14:10 #2
Jeg kender ikke så meget til antal brugere og belastning men jeg kan anbefale at kigge lidt på Composite C1.

Jeg synes det var lidt svært at komme igang med, men efterhånden åbner der sig et hav af muligheder.

Blot en idé.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
23. februar 2012 - 14:15 #3
Hmm.. I vores IT afdeling er vi i øjeblikket i gang med at sætte et intranet op, med en del af de samme funktioner, som du nævner. Vi benytter Joomla, men jeg sidder ikke selv med det, så jeg kan ikke rigtigt give dig nogle anbefalinger endnu ;).. men hvad jeg hører fra mine kolleger er kun positivt.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
23. februar 2012 - 16:29 #4
Okay.. Tak for jeres svar.. Vi har søgt lidt omkring, og et af programmerne vi har fundet er ModX.

Joomla var også nævnt mange steder, men mange af tilføjelsesprogrammerne koster desværre penge, og da det er en non-profit side, ville vi holde omkostningerne minimale.

Hvis vi starter med at udvikle i Drupal, kan siden så senere flyttet til et andet program? Etc, ModX?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
27. marts 2012 - 09:33 #5
Lukker den her...