Avatar billede simsen Mester
22. februar 2012 - 14:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Could not load file or assembly 'TestProject'

Hej,

Jeg er ved at forsøge at få lidt Orm (Visual Paradigm) ind i mit projekt og har problemer med dette, som jeg ikke forstår.

Jeg har dannet et projekt i VP og tilføjet denne til min solution uden problemer.

Først min solution opbygning:
AnsiCrmClient (Projekt) - Klient delen til programmet til brug ved server/client
AnsiCrmServer (Projekt) - Server delen til programmet til bug ved server/client
AnsiCrm.Web (Projekt) - Mit web interface til programmet
DAL (Projekt) - al min tilgang til databasen
ImplService (Projekt) - service delen til min web del
InterfaceService (Projekt) - Interface der bliver brugt af ImplService og RemoteImplServce
RemoteImplService (Projekt) - service delen til mit win program
TestProject (Projekt) - Det generede kode fra VP

Nu vil jeg så bruge mit ny generede projekt (TestProject) og det vil jeg i mit DAL projekt. Jeg har lavet en reference i DAL projektet til TestProject. Dette går også fint. Jeg får ingen fejl, når jeg builder.

Men forsøger jeg så at vise siden, hvor jeg har et gridview, så fejler den og kommer med ovenstående fejl.

Den fejler i min ImplServce projekt, hvor jeg forsøger at tilgå metoden:

public DataTable GetAppendixes()
        {
            try
            {
                DALAppendixes appendixes = new DALAppendixes();

                return appendixes.GetAppendixes();
            }
            catch
            {
                throw;
            }

Min DALAppendixes metode GetAppendixes ser ud som følgende nu:

public DataTable GetAppendixes()
        {
            DatabaseGeneric.EntityClasses.AppendixesCriteria appendixCriteria = new AppendixesCriteria();
            appendixCriteria.IsObsolete.Eq(false);
            DatabaseGeneric.EntityClasses.Appendixes[] appendixeses = appendixCriteria.ListAppendixes();

            return HelpersStatics.ToDataTable(appendixeses);

            //return DAL.GetDataTable("GetAppendixes", CommandType.StoredProcedure);
        }

Jeg har så lavet en reference i ImplService projektet til TestProject.

Jeg har også forsøgt at lave en reference til TestProject i AnsiCrm.Web - men får her at vide, jeg skal have en dll extention. (forstår så heller ikke hvorfor jeg skulle have en reference her - da jeg jo ikke bruger den her).

Nogen der kan hjælpe mig med at hitte ud af, hvad det er jeg gør forkert?
Avatar billede simsen Mester
22. februar 2012 - 15:16 #1
Hvis det er til nogen hjælp - kan jeg uploade en zip fil (om en time) der kan hentes ned - incl. backup af databasen (MS SQL Database) - altså hvis det er nogen hjælp til at hjælpe mig?
Avatar billede simsen Mester
23. februar 2012 - 08:10 #2
Så har jeg langt om længe med morgenfriske øjne fundet fejlen. Af en eller anden grund, starter TestProjekt op som en applikation og ikke en Class Library.

Så i stedet for at bygge en DLL fil byggede den en exe fil, som forståeligt nok, ikke kunne tilføjes som reference i Web projektet.

Så i Properties på projektet, skal jeg sætte det til Output type Class Library og herefter builde og tilføje reference i DAL projektet.