Avatar billede simsen Mester
21. februar 2012 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sti til fil problemer

Hej,

Jeg er i gang med at oprette indledende fase i en solution, hvor jeg vil bygge både til winforms og webforms.

I den forbindelse er jeg støt ind i et problem, jeg ikke kan overskue, hvordan jeg skal løse.

Til mine projekter bruger jeg en klasse, der henter ting (connection streng mm) fra en config fil. Til denne bruger jeg så en streng:

string global = System.Windows.Forms.Application.StartupPath + "\\" + fileName;

I winforms har jeg ingen problemer. Den henter fint ServerManager.config filen ind (som ligger i Bin).

Men i min web forms, når jeg forsøger mig med ovennævnte streng, får jeg følgende fejl:

Error initializing data class.
Could not find file 'C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\DevServer\10.0\ServerManager.config'.

Hvordan får jeg skrevet det sådan, at når det er winforms skal den bruge System.Windows.Forms.Application.StartupPath og når det er webform skal den bruge roden af hjemmesiden? (hvor jeg har en ServerManager.config liggende?
Avatar billede Syska Mester
21. februar 2012 - 11:06 #1
Du lavet et fælles Interface og 2 forskellige implementationer som kan resolve til den rigtige sti. Du kan så resolve den via en IOC container.

Du kan også spørge om HttpContext.Current er til rådighed, og dermed ved du at du er i WebForms og hvis den er NULL er du i WinForms.

2 ideer som jeg lige kom på ...
Avatar billede simsen Mester
21. februar 2012 - 11:40 #2
Du er som vanligt bare kanon. Tak for hjælpen igen igen og smid et svar :-)
Avatar billede Syska Mester
21. februar 2012 - 12:30 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2012 - 03:39 #4
Kan man ikke hente fra app.config og web.config med samme kode??
Avatar billede Syska Mester
22. februar 2012 - 09:05 #5
#arne_v

Jo, du kan godt hente de oplysninger fra samme fil via næsten samme kode.

Problemet her er vel at filen hedder noget forskelligt.

i Web skal man vel bruge Server.MapPath og i Win Environment.CurrentDirectory eller ligende property.

Hvad der er bedst ved jeg ikke ... men burde give næsten samme resultat.

mvh