Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. februar 2012 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simpel distinct

Jeg tror ikke rigtig jeg er vågen så jeg behøver lidt hjælp.

SQL = "Select Distinct Make from TABELNAVN where (Year IS NOT NULL) "

Den giver alle resultater både med og uden noget i Year

Select Distinct Make from TABELNAVN where Year IS NULL

Giver intet

Databasen er en simpel ACCESS
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
21. februar 2012 - 11:17 #1
Kunne det være så simpelt som glemte ( ) ?

SQL = "Select Distinct(Make) from TABELNAVN where (Year IS NOT NULL) "
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. februar 2012 - 11:18 #2
Ellers find ud af hvad Year er som default.

WHERE Year<>0 //måske
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. februar 2012 - 11:19 #3
WHERE Not IsNull(Year) //Måske
Avatar billede keysersoze Guru
21. februar 2012 - 11:26 #4
Mon ikke at year så bare ikke er null i nogen tilfælde overhovedet - mit gæt er at der bare ligger en tom tekststring i stedet;

WHERE Year <> ''
Avatar billede bobbedude Nybegynder
21. februar 2012 - 11:50 #5
Jeg fik det løst ved :
Year LIKE '%-%' og where Year = ''
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. februar 2012 - 12:08 #6
Den der LIKE '%-%' er noget der suger "creme", kan den ikke undgås?
Avatar billede keysersoze Guru
21. februar 2012 - 13:11 #7
enig - uden at kende dine data så lyder den where både uhensigtsmæssig og tung, men der kan selvfølgelig være en for os ukendt grund til det. Year = '' gør vel også det modsatte af den SQL du oprindeligt kom med hvor du søger på dem der "er noget" hvor din løsning finder dem der "ikke er noget".
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. februar 2012 - 08:37 #8
Går ud fra at du kun vil have de records hvor der faktisk er et gyldigt årstal, så kunne du jo gøre sådan her

SQL = "Select Distinct(Make) from TABELNAVN where length(Year)=4"

ellers

SQL = "Select Distinct(Make) from TABELNAVN where length(Year)>1"
Avatar billede bobbedude Nybegynder
04. maj 2014 - 13:29 #9
luk