Avatar billede gsxr Nybegynder
19. februar 2012 - 10:15 Der er 3 kommentarer

ftp windows 7

Hej

jeg har haft adgang til en nas som står ude i byen men nu kan jeg ikke komme på mere. jeg har tilknyttet den som netdrev i windows 7 professionel, har også kunne få fat via ftp funktionen i total commandor 64. windows skriver ftp funktionen blev afbrudt. Og total commandor skriver ingen tilslutning.

Men jeg kan godt komme ind via browser og se mapper/ kan også pinge den.

Hvis at jeg bruger en anden pc og et andet net (mobildata dongle) kan jeg godt komme ind.

hvis at jeg laver wifi hotspot på min tlf og bruger det net kan jeg også godt komme på igen med min egen pc via total commandor, men windows skriver hele tiden ftp sesionen blev afbrudt. Så det er ikke i den anden ende at det er gal. Har prøvet at gå uden om min router og direkte med pc på min fiber/modem boks fra profiber, men kan stadig ikke komme på
Har haft snakket med profiber og de siger at de ikke har lavet noget i min fiber boks..

Nogen forslag:
Avatar billede Wally1973 Praktikant
19. februar 2012 - 14:44 #1
Din beskrivelse viser at du benytter en aktiv FTP-forbindelse, hvor du nok bør benytte en passiv.
Hvis du benytter Windows's egen FTP-klient, så har denne problemer med at benytte passiv FTP-forbindelser.
Avatar billede gsxr Nybegynder
19. februar 2012 - 16:04 #2
Hvordan skifter jeg til passiv ftp forbindelse
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. februar 2012 - 02:12 #3
Det er en FTP-kommando, der skal afgives til serveren.
De fleste FTP-klienter har dog en funktion, så de sørger for at afgive denne lige efter forbindelsen er oprettet, da man ellers ikke kan lave en listing af filer og mapper.

I Windows' FTP-program skal man lave sende en "literal pasv" kommando.